Hejsan David från Piteå här!
Jag har flugfiskat i ca 6 år nu, och har alltid kört med flytande lina samt tafs.., däremot varierat med torrfluga/nymfer/guldskallar.. Men jag upplever speciellt nu i sommar när det varit så högt vatten i älvarna att det är som lönlöst att stå och nöta på ytan, får mest smått (förutom i Arjeplogströmmarna där jag fick en harr på 0,8 kg
) hur som helst min fundering är, kan det vara som så att man måste ner närmare botten för att få dom riktigt fina fiskarna?? Tänkte om nån har erfarenhet av sjunklina och dyl och kan ge tips,. Jag fiskar enbart Öring/Harr, samt regnbåge i inplanterade sjöar,. Kanske man skulle införskaffa sig en sjunklina och ha med sig två rullar när man fiskar så att man kan prova både på ytan, och ifall det inte funkar så snör man på en sjunklina och provar längre ner?? Bomba med tips och idéer, väldigt tacksam för alla tips jag kan få!!
//David W
Jag har flugfiskat i ca 6 år nu, och har alltid kört med flytande lina samt tafs.., däremot varierat med torrfluga/nymfer/guldskallar.. Men jag upplever speciellt nu i sommar när det varit så högt vatten i älvarna att det är som lönlöst att stå och nöta på ytan, får mest smått (förutom i Arjeplogströmmarna där jag fick en harr på 0,8 kg
) hur som helst min fundering är, kan det vara som så att man måste ner närmare botten för att få dom riktigt fina fiskarna?? Tänkte om nån har erfarenhet av sjunklina och dyl och kan ge tips,. Jag fiskar enbart Öring/Harr, samt regnbåge i inplanterade sjöar,. Kanske man skulle införskaffa sig en sjunklina och ha med sig två rullar när man fiskar så att man kan prova både på ytan, och ifall det inte funkar så snör man på en sjunklina och provar längre ner?? Bomba med tips och idéer, väldigt tacksam för alla tips jag kan få!! //David W

Kommentera