Gysinge! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Gysinge!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Gysinge!

Tjena! Jag och två polare tänkte dra för att prova lyckan i flugströmmarna i gysinge(runt 7-9/9), har någon erfarenhet av gysinge strömmarna runt början av september? är det bra fiske där och vilka flugor brukar funka bäst såhär års?
    var förbi där igår och tittade på strömmarna och det ser mycket trevligt ut

vore väldigt tacksam för svar
    M.v.h Timo

har varit dit 2 gånger, första trippen va i början av april. Riktigt trögt fiske och lite vatten. Nästa gång man åkte dit va i slutet av maj om man minns rätt. Men då va det tokmycke vatten gick inte o fiska då, 700 kubik släpte de på den gången och första gången va det 250 kubik. Är vattnet högt är det svår fiskat.

Men gå in på edge forumet o kika, där brukar de uppdatera trådarna när folk vart ute o viftat fluga

http://www.edgeflyfishing.com/ipb/topic/132607-gysinge/
    FLUGA: Fjällröding 1.5kg / Öring 0.8kg / Harr 1.5kg / Regnbåge 1.72kg / Gädda 6.84kg
    SPINN: Gädda 6,5kg / ?kg Abborre / ?kg Gös

Min blogg http://mojosfiske.blogspot.com/

Kommentera

Okej, Tack för svaret

Kommentera

September brukar vara överlägset bästa månaden i Gysinge,stora svarta zonkerflugor funkar bäst,annars så är ju spinnfiske med små vobbler och spinnare överlägset flugfisket.
        Slungan

Kommentera

Ger en liten rapport nu!
          Vi var där på fredag och tog kvällspasset 18-22 sen blev de lite väl mörkt, under dessa timmar lyckades vi få sammanlagt 4 harrar, väldigt små.. största var på ca 20cm .. nästa morgon drog vi ut runt kl6 och började fiska, jag tog en harr på ca 25-30cm direkt på morgon.. alltså inget att hurra för .. vi fortsatte fiska men fick bara massor med små harr 10cm klassen på lördag kvällen bestämde vi oss för att rulla hemmåt. Men det var fina platser men de var lite högt vatten.. dom flugorna som funkade bäst under dessa dagar var bloody mary och big burre..

m.v.h Timo

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av Jag, Sture, 2025-02-16, 20:20
          1 svar
          347 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg Okoun
          av Okoun

Startad av Jimmykay, 2025-05-21, 06:22
          0 svar
          146 visningar