flugfiske depression ?!? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

flugfiske depression ?!?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Enkelt: Byt fiskemetod!!
    Jag var en "only flyfishing" kille i måååånga år, men med närmare 200 fiskedagar per år blev det till slut för mycket, så jag blev helt enkelt utbränd... fiskade nästan ingenting i flera år för att suget infann sig inte.
    Nu mer Fiskar jag med allt som kan räknas som sportfiske, JB, Deadbait, pimpel osv.. Det jag vill säga är att många gånger är inte flugfiske optimalt, så då byter man bara till det som är optimalt och får en trivsam stund i stället för frustration...
    Mvh truttan

Kommentera

Kanske inte varit bästa sommaren om man är soldyrkare, men tycker flugfisket varit ovanligt bra. Lägre vattentemperaturer än normalt har gjort att fisken varit piggare och huggvilligare, i varje fall i mina trakter. Vädret har väl ställt till det lite ibland, fast det ingår väl i sporten Laddar batterierna när jag är ute bushen och fiskar, så prion på sportfisket är hög. Kör väl en 75-100 pass/säsong. Har förnuvarande ett jobb/liv som tillåter detta och det är jag mycket glad för. Går det en vecka utan något pass, så är det lätt det blir lite hängigt. Håller på att packa ihop prylarna till morgondagens flytringspass i Hökensås och bara det höjer ju humöret. Blir lika taggad och uppspelt inför varje pass, trots att jag fiskar en del. Tror inte flugfisket går som hobby utan hamnar nog snarare under "sjukdom"

Kommentera

joo fisk får man alltid oavsett väder, gäller bara att fiska på rätt nivå. Men som sagt tror att allt hänger ihop med att man har många bollar i luften nu. Får se hur det blir på onsdag när man testat fluga gädda och andra fiskar i havet

Rödingen på 1,5kg togs uppe på fjället när det blåste nordost vind och 6 grader varmt, riktigt usla förhållanden och tom stundtals farligt att kasta streamer pga självkrokningsrisken.
        FLUGA: Fjällröding 1.5kg / Öring 0.8kg / Harr 1.5kg / Regnbåge 1.72kg / Gädda 6.84kg
        SPINN: Gädda 6,5kg / ?kg Abborre / ?kg Gös

Min blogg http://mojosfiske.blogspot.com/

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av Trickster, 2024-12-02, 19:49
        1 svar
        283 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg harlequine  
        Startad av Jag, Sture, 2025-02-16, 20:20
        1 svar
        313 visningar
        0 gillar