Var ute i ån hemma nu i dag. Såg något enstaka vak. Sparsamt med insekter ovanför ytan, lite bäcksländor och en och annan nattslända. Men så såg jag även en del små dagsländor som jag bedömde i storlek runt 18. Nu är jag rätt dålig på att artbestämma insekter så jag vet inte vad för typ av dagslända det var. Men det var nog inte de fisken vakade på i alla fall... tror jag.
Men i alla fall...
Det mest frustrerande denna dag var en fisk (regnbåge) som gick upp och vakade i perioder och som jag inte kunde nå. Jag försökte verkligen och vadade ut så gott jag kunde och så långt ut jag vågade. Men hur jag än försökte så fattades det 1-2 m för att nå fisken.
Till slut vara det bara att ge upp och erkänna sig besegrad för denna gång.
Men i alla fall...
Det mest frustrerande denna dag var en fisk (regnbåge) som gick upp och vakade i perioder och som jag inte kunde nå. Jag försökte verkligen och vadade ut så gott jag kunde och så långt ut jag vågade. Men hur jag än försökte så fattades det 1-2 m för att nå fisken.

Till slut vara det bara att ge upp och erkänna sig besegrad för denna gång.
Blev super frustrerad några gånger i början av karriären när jag inte hittade rätt torrfluga och innan jag förstod hur det låg till. Vak typen, lurade mig att tro att fisken åt små insekter på ytan och inte precis under den.

Kommentera