Havsöring teknik - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Havsöring teknik

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Hej

Det finns en sida på nätet för havsöringfisket

Tellus som skriver i sidan har jag varit med på havsöringkurs en kväll, mycket trevligt.
    Fullmåne, Tidvattenvändning, västlig vind på västkusten. "Tålamod"
    ja sen sitter fisken där men oftast inte. Det finns troligtvis ingen fisk som är så lurig som havsöringen.

Kommentera

Jodå lovar, inte det enklaste kanske, makrill från land på fluga men visst går det, iaf i norsk fjord för längesedan, de var totalt tokgalna, jagade brisling in på grunt vatten massivt, de till och med hoppade så de stötte till vadarbrallorna på flugfiskaren.......
      Obs det krävs rätt tillfälle och dessvärre uppstår det nog inte så ofta!
      I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!

Kommentera

Drar igång denna tråden igen pga flugval. Var ute i helgen med flytringen och det var mycket fisk i rörelse. Både öring multe och småfisk. Vad använder ni för flugor? Kändes som om det enda jag gjorde var att bytte fluga pga att jag var osäker. Kör man med baitfish så försvinner väll flugan bland dom andra 10.000 yngel som är runt den. På våren om jag har förstått det rätt så är det färgglada streamers men det känns som att dom tar på nästan allt på våren. Sommar så är det sommarmask och fiskimitationer? Men vad kör ni med för flugor nu på hösten?

Kommentera

På hösten, kan du återvända till de mer färgglada flugorna + svarta som gärna får ha någon liten skarpt färgad klick i sig. Räk imitationer liksom Märlkräfta dito borde ju funka också.
          What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

Ursprungligen postat av TAMTAM Visa inlägg
            Jodå lovar, inte det enklaste kanske, makrill från land på fluga men visst går det, iaf i norsk fjord för längesedan, de var totalt tokgalna, jagade brisling in på grunt vatten massivt, de till och med hoppade så de stötte till vadarbrallorna på flugfiskaren.......
            Obs det krävs rätt tillfälle och dessvärre uppstår det nog inte så ofta!
            I sommras i Strömstad simmade makrillstimmena in på dm grunt vatten och strandade nästan på badstränderna i sin jakt - saftiga mängder ibland

Kommentera

Ursprungligen postat av Jock Scott Visa inlägg
              På hösten, kan du återvända till de mer färgglada flugorna + svarta som gärna får ha någon liten skarpt färgad klick i sig. Räk imitationer liksom Märlkräfta dito borde ju funka också.
              Var och köpte flugor idag på Wollmars, köpte en multefluga med tänkte jag skulle köra med två flugor den ena knuten 15cm bakom den andra. Testade i en dam här hemma och fick öring på båda så det borde funka i havet med. Köpte en "Vit pattegris" med det borde väll funka nu på hösten då? Testar med lite svarta med tack för tipsen.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av Jimmykay, 2025-05-21, 06:22
              0 svar
              156 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg Jimmykay  
              Arbetar...
              X