Kan du lägga ut en bild på flugan du använde. ;-)
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
I väntans tider...
Collapse
X
-
Här är den:

Bara ett "Muddler huvud" av hjort hår, med en knall färgad, kort och tjock marabou stjärt på en vanlig flug krok # 8 eller 10.
Fiskas sakta till mycket sakta på ca 1 - 1.5 m tafs och sjunk lina. Flugan, bands av en kille i Björka för något år sedan och kallas för Idioten.... Flugan alltså och inte skaparen av den. Detta, eftersom den svävar och dansar runt kring sin egen axel nere i vattnet. Och enligt upphovs mannen, beter sig som en idiot.
Man kan ha den i alla möjliga hjort hårs färger. Bara man har en skarpt färgad stjärt.
En variant med natur färgat hjort hår och en gul eller röd stjärt har funkat bra den med.Senast ändrad av Jock Scott; 2013-04-13, 11:47.What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.
Kommentera
-
Va härligt......här uppe i sthlm SNÖAR det igen, grattis till fiskarna.
Sätter mig ner i soffan o glor på väderprognosen och gamla fiske filmer
FLUGA: Fjällröding 1.5kg / Öring 0.8kg / Harr 1.5kg / Regnbåge 1.72kg / Gädda 6.84kg
SPINN: Gädda 6,5kg / ?kg Abborre / ?kg Gös
Min blogg http://mojosfiske.blogspot.com/
Kommentera
-
Bly hagel på tafsen, blir otrevligt att kasta med och kommer heller inte att fungera lika bra som en riktig sjunk lina. Försök i stället att få ihop 115:- + frakt och köp dig en medium snabb, sjunk lina från Dan Tackel. http://www.dan-tackel.com/2195/flugl...sorts-sjunk-wfUrsprungligen postat av Linus ÖRING Visa inläggJag har ju ingen skunklina men kan man sätta på sådana blyvikter på nylon tafsen som man använder när man metar
Den kommer du ju alltid att ha nytta av.Senast ändrad av Jock Scott; 2013-04-13, 18:06.What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.
Kommentera
-
Jo, de var fullmatade de där firrarna även om de inte var speciellt stora. Och riktigt pigga var de som sagt.Ursprungligen postat av Troll Visa inläggJäklar vilka knubbisar!
Lite annan kaliber än dom där småfjärtarna på halvkilot (och fenor stora som femkronor) jag fått hittills...
Man borde ta en resa söderut ser det ut som.
Ja, du får väl planera in en tripp hit ner. Guidar dig gärna i P&T vattnen här.Senast ändrad av Jock Scott; 2013-04-13, 18:18.What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.
Kommentera
-
Tack Jock, det samma var för mig också. Riktig kol o se dig, även om det blev bar en kort stund. Jag ville inte avbryta din fiske så där vid startskottet. Absolut, kommer vi att träffas vid vattnet.
Jag hade ter nafsar på hela för middag o en liten fisk under kilo på efter middag o roligt hela dagen.
Som du säger, nollan är spräckt för i år, så jag är nöjd o glad
Kommentera
Kommentera