I väntans tider... - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

I väntans tider...

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• får sätta lite hårdare press på fisken så den inte kan rusa in under grenar

Sånt som händer och lika surt varje gång, ibland har man turen o få loss det o ibland inte.

Ursprungligen postat av Jock Scott Visa inlägg
    Irrk!

Jag vet hur det känns! Bara att hålla i den iskalla och våta fluglinan räcker för att fingrarna ska domna efter ett tag.
    DET behöver du inte uppleva när du tittar ned hit i maj.
    De va +10 i luften så de vart ingen fara så länge man höll fingrarna ur det "friska" vattnet
    FLUGA: Fjällröding 1.5kg / Öring 0.8kg / Harr 1.5kg / Regnbåge 1.72kg / Gädda 6.84kg
    SPINN: Gädda 6,5kg / ?kg Abborre / ?kg Gös

Min blogg http://mojosfiske.blogspot.com/

Kommentera

• Syns inte, men strömmade på riktigt bra där. Hade jag satt mer press på den, så hade spetsen gått istället. Var inte min dag bara. Hade ytterligare ett påslag, innan vi hittade Vidar vid den mycket fina flugfiskesträckan. Denna fisk bommade jag inne i stan, tio meter från ett gäng beruskade parkgubbar. Annorlunda flugfiskemiljö. De hade släppt i fisken två dar innan premiären och de hade inte hunnit komma igång än, så det var riktigt svårfiskat. Fast fiskef-tta blev jag inte, för jag lyckades ta hem årets första abborre. Fast det var ingen bjässe direkt. Precis att den fick munnen över krokböjjen.
      Kanonfint ställe och informativ guidning av Vidar. Kände till varenda håla på sträckan Riktigt trevlig tripp och det kommer bli fler besök. Kläckte bäcksländor i mängder, men pelletsfirrarna hade inte börjat se dem som mat än. Blir nog riktigt bra torrflugefiske där nu i veckan, om kläckningarna fortsätter.
      Senast ändrad av Wadman; 2013-04-21, 18:28.

Kommentera

• Du fick inget då efter jag och Wadman åkte hem?
        Trodde man skulle få läsa fullt med rövarhistorier om vilket kanon fiske du hade efter vi stack.. Trevlig å var det iallafall och tack för alla tipps...

Ursprungligen postat av Vidar Visa inlägg
        Wadman på fiskepremiären i Svartån. Han var den enda som fick på en fisk (regnbåge) som tyvärr rusade in och fastnade i någon gren under vattnet.

Kommentera

• Ursprungligen postat av engqvist Visa inlägg
          Du fick inget då efter jag och Wadman åkte hem?
          Trodde man skulle få läsa fullt med rövarhistorier om vilket kanon fiske du hade efter vi stack.. Trevlig å var det iallafall och tack för alla tipps...
          Jo jag hade kanon fiske direkt efter att ni åkt. Det blev ett inferno av vakande fisk som tog på varje kast jag gjorde. Till slut blev jag tvungen att avbryta fisket då jag blev för trött i armen av alla drillade fiskar...

Näää, det var helt dött efter att ni åkt.
          Tog en tur i går kväll också. Men det hände ingenting då heller. Runt åtta såg jag ett vak (tog något precis under ytan) på en ståndplats där det brukar stå öring. Men den ville inte ta min fluga.

Kommentera

• Ser ut att ha varit varmt och skönt uppe i mjölby!
            Själv spräckte jag nollan för västkustöring i lördags, i t-shirtvärme. Ingen knubbis direkt, 47 cm och 1,0 kg, men fisk är fisk, speciellt första havsöringen nånsin.
            Har man satt yxan i båten får man ro som fan.

Kommentera

• Var idag vid flugfiskesträckan i Mjölby och drog för mig årets första båge. En feting på runt kilot. Tappade först en på grund av att tafsen small av. Både tog på en svart nymf med guldskalle. Så nu ska jag sätta mig vid bindstädet och binda upp ett gäng svarta nymfer med guldskalle.

Nu inser jag hur lite jag är en tävlingsmänniska. Tog aldrig något mått eller bild på bågen så jag kunde lägga upp den på FLUGfiske tävlingen.

Det enda jag kan bjuda på från dagens fisketur är en bild med klassisk produktplacering.
              Click image for larger version

Name:	2013-04-26 15.42.19.jpg
Views:	1
Size:	450,9 KB
ID:	1767527

Kommentera

• Grattis till premiär bågen!

Den det där fotot skulle Orvis själva ha varit stolta över att kunna ha i sin produkt katalog.
                What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

• Grattis till bågen. Kan tänka mig att fisket är bättre nu när fisken hunnit sprida sig lite. Spara några till mig bara för jag tänkte ta en östgöta tur snart igen...

Ursprungligen postat av Vidar Visa inlägg
                  Var idag vid flugfiskesträckan i Mjölby och drog för mig årets första båge. En feting på runt kilot. Tappade först en på grund av att tafsen small av. Både tog på en svart nymf med guldskalle. Så nu ska jag sätta mig vid bindstädet och binda upp ett gäng svarta nymfer med guldskalle.

Nu inser jag hur lite jag är en tävlingsmänniska. Tog aldrig något mått eller bild på bågen så jag kunde lägga upp den på FLUGfiske tävlingen.

Det enda jag kan bjuda på från dagens fisketur är en bild med klassisk produktplacering.
                  [ATTACH=CONFIG]53525[/ATTACH]

Kommentera

• Ursprungligen postat av Jock Scott Visa inlägg
                    Grattis till premiär bågen!

Den det där fotot skulle Orvis själva ha varit stolta över att kunna ha i sin produkt katalog.
                    Tackar!

Ja fortsätter jag att lägga upp fler sådana där produktplacering kanske Orvis hör av sig och blir en sponsor (önskedröm).

Kommentera

• Ursprungligen postat av engqvist Visa inlägg
                      Grattis till bågen. Kan tänka mig att fisket är bättre nu när fisken hunnit sprida sig lite. Spara några till mig bara för jag tänkte ta en östgöta tur snart igen...
                      Japp nu märker man att fisken lugnat ned sig efter isläppet och börjat anpassa sig och äter insekter.
                      Tänkte ta en sväng imorgon också, men då nedströms bortom Världshuset som jag pratat om.
                      Hojta till när du är på G. Fisk kommer det nog garanterat att finnas kvar en tag till. Jag släpper i alla fall tillbaka alla jag får.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Jimmykay, 2025-05-21, 06:22
                      0 svar
                      150 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Jimmykay  
                      Arbetar...
                      X