nostalgi tripp till ursprunget ! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

nostalgi tripp till ursprunget !

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• nostalgi tripp till ursprunget !

Råkade hitta en film på svt play som jag tittade sönder bokstavligen. Den gamla hederliga betamax videon fick jobba full rulle tills den käkade upp kasetten.

Ska sätta mig själv o titta på denna nu, vad jag minns så vart det en riktigt bra fiskefilm om flugfiske efter harr.......down the memory lane I will go with my singel malt smootly running in my vains

FLUGA: Fjällröding 1.5kg / Öring 0.8kg / Harr 1.5kg / Regnbåge 1.72kg / Gädda 6.84kg
    SPINN: Gädda 6,5kg / ?kg Abborre / ?kg Gös

Min blogg http://mojosfiske.blogspot.com/

Här snackar vi nostalgi på hög nivå.

Kommentera

Ooh! Den var nice att se igen! Kan sedan SVT lägga upp den rullen när Rolf Smedman och Sven Erik Lood fiskar i Härjedals fjällen också? Då skulle lyckan vara fullständig.
      What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

Tack för den! Man blir nästan tårögd av nostalgi och minnen från en svunnen tid med Rolf Smedman. Hela min barndom som nybakad flugfiskare bygger på Smedmans böcker bl a -strömmande vatten- som jag fick, tror det var 1974. Den satte spår i en 12 åring som drömde bort längs stränder och forsande åar med flugspö i handen. Spår som lever kvar och väcks till liv när man hör hans röst i dessa förträffliga fiske/natur filmer. Tack för länken!

Hittade en länk till från Smedman i Alaska. Håll tillgodo!!http://www.oppetarkiv.se/video/1492955/naturrutan

Kommentera

Toppen! Super tack för den länken!!!
          What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

Mer mer mer!

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av Jag, Sture, 2025-02-16, 20:20
            1 svar
            339 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg Okoun
            av Okoun

Startad av Jimmykay, 2025-05-21, 06:22
            0 svar
            135 visningar