Mörrumsån - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Mörrumsån

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Mörrumsån

Halloj

Ska snart ner till blekinge och fiska i mörrumsån. Skulle tacksamt ta emot tips på pooler, hotspots och flugor.

Det var väldigt länge sedan jag fiskade där. Men troligen är de nedre sträckorna de du ska sikta på så här års eftersom fisken är på väg ut i havet nu.

Färgglada 3 tums tuber och större dito Lax järn är väl vettigt + en och annan mörk fluga typ Glödhäck om vädret är grått?
    What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

Det är ju också blank fisk på väg upp, även om de största fiskarna kanske dröjer ett tag till. Har ingen aning om var man bäst tar dom med fluga, men det ligger något i att det förmodligen finns mer fisk ju närmare havet du kommer...

Kommentera

Hela mörrumsån hyser fisk så det spelar ingen större roll vilken pool du väljer. Alla har sina favorit pooler. Däremot är det viktigare att lära sig ståndplatser i varje pool. Kolla i guide böcker som finns att köpa där du köper fiske kort. Djuphålor, strömfåror och stenar i strömmen är mina rekommendationer. Själv har jag förkärlek till pool 32 eftersom det är sagolikt vackert. Även poolerna nedan/ovan E22 är ställen som jag fått en del fin öring, men jag har fått fisk och påhugg i hela ån. Ta dig tid och gå runt och läs poolerna. Sen är det bara att vara envis och inte ge upp. Fiske i skymning och arla morgonstund kan vara mycket bra. Vad gäller flugor så är mitt tips att besöka bringsens i mörrum så hittar du vad du söker för ett lyckat fiske.

Glöm inte att ha krokarna sylvassa, knutar och tafsar i toppskick. För när det smäller på i Mörrumsån så kan du få en resa du inte glömmer!

Lycka till!
        Senast ändrad av Red Tag; 2014-04-06, 13:10.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av Jag, Sture, 2025-02-16, 20:20
        1 svar
        347 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg Okoun
        av Okoun

Startad av Jimmykay, 2025-05-21, 06:22
        0 svar
        144 visningar