Några tips på heta flugor till båge ? Skicka gärna bild är väldigt dålig på namn😁
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Regnbåge
Collapse
X
-
vart ska du fiska kan man väl börja med ? olika flugor i olika vattenFLUGA: Fjällröding 1.5kg / Öring 0.8kg / Harr 1.5kg / Regnbåge 1.72kg / Gädda 6.84kg
SPINN: Gädda 6,5kg / ?kg Abborre / ?kg Gös
Min blogg http://mojosfiske.blogspot.com/
-
planterad fisk som är ganska nyinsatt i sjön äter i princip vad som helst för att stilla hungern. Många gånger man tagit nyinsatt regnbåge och man har hittat barr, fimpar, träbitar och annat som på ytan.
Så är bågen nyinsatt så kan nog bästa medicinen vara nån färgglad streamer, men om bågen har fått simma ett tag i vattnet och lärt sig vad som är ätbart är den lika trixig o fånga som vilken annan vild fisk. Då gäller det att veta vad det finns för kryp och insekter där man fiskar.
flugor.se har en fyld ask som heter "Flugasken - Regnbåge" Med denna kommer man långtFLUGA: Fjällröding 1.5kg / Öring 0.8kg / Harr 1.5kg / Regnbåge 1.72kg / Gädda 6.84kg
SPINN: Gädda 6,5kg / ?kg Abborre / ?kg Gös
Min blogg http://mojosfiske.blogspot.com/
Kommentera
-
Finns många fungerande mönster till båge och dessa pratas det mycket om. Fast riktigt heta specialare som man jagar gammelbågen med förvaras i "hemligasken". Knyts aldrig på/används när någon annan ser på och hur de ser ut avslöjas nog sällan under annat än pistolhot
Kommentera
-
Kanske en något överdriven beskrivning, men bara liteUrsprungligen postat av Alexiskogen Visa inläggHaha då ska jag lägga mina pengar på en pistol istället för flugor med andra ord
Ligger stor prestige i att oftast lyckas i sitt fiske och flugorna man använder skyltar man ju inte med direkt
Kommentera
-
Vet inte om det stämmer, men har hört att Jock inte ens öppnar sin "hemligask" om persiennerna inte är nerdragna och mojoman som är en grym bindare har säkert ett gäng "hemligaskar" i gömmorna. Nää, de riktigt heta mönstrena talas det inte öppet om
Kommentera
Kommentera