Regnbåge - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Regnbåge

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Regnbåge

Några tips på heta flugor till båge ? Skicka gärna bild är väldigt dålig på namn😁

vart ska du fiska kan man väl börja med ? olika flugor i olika vatten
    FLUGA: Fjällröding 1.5kg / Öring 0.8kg / Harr 1.5kg / Regnbåge 1.72kg / Gädda 6.84kg
    SPINN: Gädda 6,5kg / ?kg Abborre / ?kg Gös

Min blogg http://mojosfiske.blogspot.com/

Kommentera

Det är Värmland inplanterat i relativt stor sjö. Är det färgglada streamers som gäller ? Eller är det nått jag fått om bakfoten? Har aldrig flugfiskat efter regnbåge förut men antar att den nappar på samma som öringen gör också men tänkte om det finns nått speciellt som brukar gå hem?

Kommentera

planterad fisk som är ganska nyinsatt i sjön äter i princip vad som helst för att stilla hungern. Många gånger man tagit nyinsatt regnbåge och man har hittat barr, fimpar, träbitar och annat som på ytan.

Så är bågen nyinsatt så kan nog bästa medicinen vara nån färgglad streamer, men om bågen har fått simma ett tag i vattnet och lärt sig vad som är ätbart är den lika trixig o fånga som vilken annan vild fisk. Då gäller det att veta vad det finns för kryp och insekter där man fiskar.

flugor.se har en fyld ask som heter "Flugasken - Regnbåge" Med denna kommer man långt
        FLUGA: Fjällröding 1.5kg / Öring 0.8kg / Harr 1.5kg / Regnbåge 1.72kg / Gädda 6.84kg
        SPINN: Gädda 6,5kg / ?kg Abborre / ?kg Gös

Min blogg http://mojosfiske.blogspot.com/

Kommentera

Okej tack för ett givande svar får hoppas att det går vägen. glad påsk

Kommentera

Finns många fungerande mönster till båge och dessa pratas det mycket om. Fast riktigt heta specialare som man jagar gammelbågen med förvaras i "hemligasken". Knyts aldrig på/används när någon annan ser på och hur de ser ut avslöjas nog sällan under annat än pistolhot

Kommentera

Haha då ska jag lägga mina pengar på en pistol istället för flugor med andra ord 😝

Kommentera

Ursprungligen postat av Alexiskogen Visa inlägg
                Haha då ska jag lägga mina pengar på en pistol istället för flugor med andra ord ��
                Kanske en något överdriven beskrivning, men bara lite Ligger stor prestige i att oftast lyckas i sitt fiske och flugorna man använder skyltar man ju inte med direkt

Kommentera

I know what you talking about 😊

Kommentera

Vet inte om det stämmer, men har hört att Jock inte ens öppnar sin "hemligask" om persiennerna inte är nerdragna och mojoman som är en grym bindare har säkert ett gäng "hemligaskar" i gömmorna. Nää, de riktigt heta mönstrena talas det inte öppet om

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Jimmykay, 2025-05-21, 06:22
                    0 svar
                    160 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Jimmykay  
                    Arbetar...
                    X