Dittrillad - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Dittrillad

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Dittrillad

Tja, så hände då det förmodligen oundvikliga och nu är jag, hastigt och lustig, ägare till två kompletta flugfiskeutrustningar. Något jag bestämt hävdat aldrig skulle ske. Men flugfiskare är jag inte. Ännu. Senast jag kastade med ett flugspö var någon gång tidigt sjuttiotal. Därefter har jag troget (nåja...) hållt mig till haspelgrejor. Nå, i sommar skulle det bli mete efter id. Vi får väl se. Iden lär ju ta på fluga också. Brödbitsimitationer eller hur det nu var...

F*n vad trött jag blir på mig själv ibland.

välkommen till flugvispar träsket

Flugfiske är jäkligt roligt att få fisk på, men det är inte alltid de går att fluga då får man ta spinnspöt istället

Id fisket va det ja, det ska nog inte vara några som helst problem att knåpa ihop en brödbits imitation, gäller bara och veta hur stor brödbiten ska vara så man kan välja krok efter det.
    FLUGA: Fjällröding 1.5kg / Öring 0.8kg / Harr 1.5kg / Regnbåge 1.72kg / Gädda 6.84kg
    SPINN: Gädda 6,5kg / ?kg Abborre / ?kg Gös

Min blogg http://mojosfiske.blogspot.com/

Kommentera

Tack! Men inte f*n kan en id veta hur en brödbit ser ut? Det är nog precis som med allt annat fiske, dvs att det går bra med i princip vad som helst bara man lyckas placera betet inom striking distance från en hungrig fisk.

Kommentera

Brödflugor:
        Click image for larger version

Name:	post-4585-1186142157.jpg
Views:	1
Size:	42,0 KB
ID:	1773741Click image for larger version

Name:	post-124-1186142157.jpg
Views:	1
Size:	37,7 KB
ID:	1773742
        Material som man kan använda för att binda brödflugor är McFlyFoam, tvättsvamp osv
        //T

Kommentera

Dom ser iaf skillnad på en brödbit och ett mjölkpaket, prova får du se

Nä skämt åt sido.. Flugfiske var något jag heller aldrig tänkt börja med. Det blev inte riktigt som ja tänkt. Men nu ligger det på hyllan på obestämd framtid iaf.
          I varje motgång finns ett frö till framgång.....

Kommentera

Ursprungligen postat av lausvik Visa inlägg
            Tack! Men inte f*n kan en id veta hur en brödbit ser ut? Det är nog precis som med allt annat fiske, dvs att det går bra med i princip vad som helst bara man lyckas placera betet inom striking distance från en hungrig fisk.
            Tänkte mer att man anpassar krokstorleken efter fiskens gap, jobbigt o kroka en id på en gäddkrok 0/4 om den inte ens får in den i käften.......boobyflyn ovan kan nog inte ens de fula fiskarna motstå
            FLUGA: Fjällröding 1.5kg / Öring 0.8kg / Harr 1.5kg / Regnbåge 1.72kg / Gädda 6.84kg

Kommentera

Vilken är boobyflyn?

Kommentera

Den här dagen var inte helt oväntad....

Kul!....nu dröjer det inte länge innan den stickade luvan byts mot en tweedkeps..

/S
                [FONT=Verdana]Karta om Havsöringsplatser i Stockholmsområdet [/FONT]
                [FONT=Verdana] Havsöring i Stockholmsområdet (från land) [/FONT]

Kommentera

Boobyfly = tutt flugan

Kommentera

Ursprungligen postat av lausvik Visa inlägg
                    Vilken är boobyflyn?
                    Du behöver ta en sväng förbi flugor.se. Svaret (och mkt mer) finns där. //T

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Jag, Sture, 2025-02-16, 20:20
                    1 svar
                    332 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Okoun
                    av Okoun

Startad av Jimmykay, 2025-05-21, 06:22
                    0 svar
                    131 visningar