Hur gick det med ditt prylbögeri? Jag skriver efter att ha lärt mig den hårda (dyra) vägen flera gånger och har nu börjat tänka om. Visst, det är dyrt att ligga på topp men att först köpa billigt och sedan byta upp sig vartefter är i regel ännu dyrare, men det känns bättre i plånboken för stunden. Inget ont om Adventure grejerna, men att först ha funderat på blue line och nu dem är trots allt att gå ned några klasser. Själv är jag inne på andra säsongen med mitt flugspö och vill redan byta till bättre grejer. Det blir andra köpet på två år = dåligt. En väl sammansatt utrustning som är optimerad för just ditt fiske är både roligare/skönare att fiska med samt att den kan bidra till ett fortsatt eller tom ökat intresse.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Köpa Loop set
Collapse
X
-
Pontus, du har rätt.
Jag trodde nog Adventure settet skulle kännas mer plastigt och bensimacks-kvalitet, och blev positivt överraskad över hur bra settet kändes.
Välkomponerat till ett väldigt bra pris.
Man skulle få provfiska lite utrustningar förstås, men det går nog inte när handlaren inte har några demospö'n att låna ut.
Ekonomiskt så blir inte 'svinnet' speciellt stort om du kollar på min tidigare post. Om man tar handlarens lös-priser på komponenterna så är man i princip uppe i vad adventure settet kostar efter att ha lagt ihop rulle+lina+fodral = spöet blir gratis.
Får fundera lite mer på hur det blir, men man blir ju klart sugen.
Kommentera
-
Precis hade ett och har ett adventure set. Säsongen efter köpte jag ny rulle och spö samt lina och vilken skillnad det blev. Dom 1500 jag lade på adventure paketet kunde jag haft roligare för.Ursprungligen postat av pontusHur gick det med ditt prylbögeri? Jag skriver efter att ha lärt mig den hårda (dyra) vägen flera gånger och har nu börjat tänka om. Visst, det är dyrt att ligga på topp men att först köpa billigt och sedan byta upp sig vartefter är i regel ännu dyrare, men det känns bättre i plånboken för stunden. Inget ont om Adventure grejerna, men att först ha funderat på blue line och nu dem är trots allt att gå ned några klasser. Själv är jag inne på andra säsongen med mitt flugspö och vill redan byta till bättre grejer. Det blir andra köpet på två år = dåligt. En väl sammansatt utrustning som är optimerad för just ditt fiske är både roligare/skönare att fiska med samt att den kan bidra till ett fortsatt eller tom ökat intresse.
/cobol
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av fiskaren!, 2010-02-26, 20:27
|
29 svar
3 215 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg