Nybörjarfrågor - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Nybörjarfrågor

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

hm. Jag är ju inte märkeskåt, ännu, eftersom jag inte vet något om märkena.
    Så länge märket är bra spelar det ju ingen roll direkt.

Kommentera

Ok. Men här får du ju samma grejor som de som killen säljer i annonsen fast nya om du köper Vision Keeper setet och ett något litet bättre spö skulle jag tro?

Vision, liksom Guideline har bra grejor över hela linjen. Vision Vipu t.ex. är ju marknadens bästa budget spö. Och Guideline EXP4 är också ett riktigt bra spö för pengen.
      Senast ändrad av Jock Scott; 2014-07-19, 09:30.
      What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

Det här med backing, vad innebär det igentligen? Har försökt kolla runt på nätet. Men dom nämner det bara men förklarar det inte riktigt så noga. Kan säkerligen gissa mig till, men vill veta helt säkert.

Kommentera

Backing = back up lina. Flug linor är ju normalt ca. 30 m. Och får du på en riktig U båt? Så har den extra lina att ta av under drillningen. Backing på runt 50 m och 20 pund = hållfasthet på ca. 9 kg brukar vara den längd och styrka man normalt använder om man inte fiskar Gädda, Lax och Havsöring?
          Senast ändrad av Jock Scott; 2014-07-21, 10:11.
          What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

Hejsan, började med flugfiske för mindre än två månader sedan så kan inte precis hävda att jag är lika värd att kidnappa som Jock Scott... Bor iaf i Göteborg och åker gärna ut och flugar ihop efter havsöring eller något annat, är nybörjare och inte så kräsen men entusiastisk. =)

Mvh

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av fiskaren!, 2010-02-26, 20:27
            29 svar
            3 280 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg s1lvertungas  
            Arbetar...
            X