Kul och bra kastinstruktion rulle - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Kul och bra kastinstruktion rulle

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Kul och bra kastinstruktion rulle

Senast ändrad av Bergman; 2016-10-18, 07:45. Anledning: Bäddat in filmen
    What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Riktigt bra instruktion. Har sett den ett par gånger

Kommentera

Jo, kan man inte lära sig kasta iaf. hyfsat bra efter att ha kikat på denna? Då är kanske inte flugfisket det man ska syssla med i framtiden?

Kommentera

he he... sen är det ju knepigt att få till.. .Tycker jag kastar hyfsat, men har svårt med detaljerna. Tex som att mata ut ordentligt med lina i sista utkastet så att linan inte fjädrar tillbaka och bara korvar sig i vattnet.

Kommentera

All början bliver svår. Problemet med att ha tillräckligt med lös lina, är en grej man lär sig känna av skapligt med tiden. Men även i dags läget händer det att jag ibland missbedömer detta och får "bungy jump syndromet".

Kommentera

Hej , Jock Scott , kan du leta up en på 2-hands , skulle va najs

Kommentera

Ok.

Senast ändrad av Bergman; 2016-10-18, 09:41. Anledning: Embeddat filmen

Kommentera

Det jag undrar lite angående kastning är när man håller i linnan och när man släpper den då man ska få ut linan från första början.

Kommentera

Provade i dag att kasta lite och det var kort sagt jäfligt svårt. Dock så blåste det rejält så får väl skylla på det.

Men det jag upptäckte var att ju längre linan blev desto svårare var det att få längd på kastet. Det "snärtade" gärna till i bakre läget och sen hamnade det mestadels i en stor hög 3 meter framför mig.
                  Vad gör jag för fel?

Kommentera

Rolig och informativt! Jag glömmer aldrig kärring aka HEN knuten.
                    Jag har sett några videos och den här var den bästa hittills, klart och tydligt och inte massa "så här kastar man" och så är det någon som börjar vifta runt utan att beskriva vad dom egentligen gör.

[FONT=Trebuchet MS] Ajöss och tack för fisken![/FONT]

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Jimmykay, 2025-05-21, 06:22
                    0 svar
                    149 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Jimmykay  
                    Arbetar...
                    X