Flugset på berras? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Flugset på berras?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #11
    Riktiga flugspön som ger mersmak för flugfisket, får man inte under 1500:-.

    Är det någonting man inte skall knussla med, så är det just spöt.

    Allt annat kan man så småningom byta upp till mindre insats.

    Ett spö av känt och bra fabrikat/modell, är dessutom lättsålt om man skulle vilja byta.
    Kolla att flugan sitter kvar på tafsen

    Kommentera


    • #12
      Ok.. då satsar jag nog på ett loop adventure set... Jag ska försöka komma iväg till flugfiskemässan nu i helgen, jag kanske hittar någonting där, iaf lite tips

      Kommentera


      • #13
        du får bättre grejer fö 1500 än loop settet ett tips e att åka till mässan i helgen där hittar du garanterat något
        Blää

        Kommentera


        • #14
          Har även jag fundrat på att börja flugfiska... låter som man blir helt frälst efter att ha provat några gånger. Men nu till frågan, jag som inte har någon mässa att besöka och inte heller så mycke pengar på fickan. Vad ska då jag välja? Är Loops nybörjarset tillräckligt bra att börja med? Eller finns det något annat nybörjarset som är bättre... Jag vet ju inte heller så mycke om utrustningen...

          Tacksam för svar.

          Kommentera


          • #15
            Originally posted by FetOst
            du får bättre grejer fö 1500 än loop settet ett tips e att åka till mässan i helgen där hittar du garanterat något
            Ehhh!...... Näe det får han inte!
            Inte för dom pengarna!
            Tro mig!
            Loop setet är ett mycket bra prisvärt nybörjar set som är mycket svårslaget i den prisklassen!

            Kommentera


            • #16
              där håller jag med dig Fiskebutiken Loops adventure e ass bra grejor enligt mig min kompis har ett sånt och det e ass skön!!
              Jag tycker inte du är tillräckligt seriös, man ska vara seriös.

              Kommentera


              • #17
                Originally posted by Fiskekungen
                Ehhh!...... Näe det får han inte!
                Inte för dom pengarna!
                Tro mig!
                Loop setet är ett mycket bra prisvärt nybörjar set som är mycket svårslaget i den prisklassen!
                finns lätt bättre grejjer än Loop i den prisklassen...
                åk till flugfiskemässan som han andre sa o se om de finns några fina erbjudande! jag gjorde de o fick mitt GiudelineTricast för 1000 istället för 1800
                /Lazinko

                Kommentera


                • #18
                  Originally posted by Lazinko
                  finns lätt bättre grejjer än Loop i den prisklassen...
                  åk till flugfiskemässan som han andre sa o se om de finns några fina erbjudande! jag gjorde de o fick mitt GiudelineTricast för 1000 istället för 1800
                  Det finns alltid bättre utrustning, men det jag har hört av vana flugfiske-entusiaster så ska Loops set vara väldigt bra för dem pengarna!!!

                  Alltså ett bra set till ett bra pris = PRISVÄRD...

                  Kommentera


                  • #19
                    Tja om man nu skall köpa åt sig själv, behöver man knappast grejorna i en presentförpackning.

                    En flugfiskehandlare värd namnet, plockar lätt ihop grejorna du behöver och knyter ihop tamparna åt dig.

                    Säger det igen; ett spö (då menar jag enbart själva spöt) bör vara av en kvalitet, där inte priset understiger 1500:-, även när det reas som värst.

                    Riktigt bra spön reas aldrig så att priset understiger 1500:-.

                    Grafitrulle 400:-, lina 300:-, backing, tafs, knytlina etc 200:-.

                    Totalt 2000:- till 2500:- beroende på dagspris och om du kan tänka dig att köpa något begagnat.

                    Min 50-öring
                    Senast ändrad av maryland; 2003-03-27, 21:48.
                    Kolla att flugan sitter kvar på tafsen

                    Kommentera


                    • #20
                      Är du nybörjare så kan jag säga att du ska köpa nått bättre än det settet på berras.. Jag köpte ett Ron Thompson set för några år sedan, allt fungerade mycket bra utom linan man fick till, det var två st en flyt och en sjunk båda var RT Energy.. flytlinan går knappt att få ut.. så jag köpte en ny sådan sen funkade allt perfekt..

                      Det viktigaste är linan för en nybörjare, jag var nära på att sluta när jag inte fick ut linan ordentligt, trodde att det var fel på mig, sen fick jag tipset att byta linan och nu älskar jag flugfisket och kommer aldrig lämna det =)

                      Köp ALDRIG RT Energy-linan!! iaf inte flytlinan.. !!!!

                      ><(((*>

                      _____________________________________________

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av json95, 2021-08-21, 16:39
                      7 svar
                      678 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg Fiskare Bob  
                      Startad av Pellepaltnacke, 2023-10-22, 14:27
                      3 svar
                      233 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Niklar
                      av Niklar
                       
                      Arbetar...
                      X