Fjällfiske flugor. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fjällfiske flugor.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Fjällfiske flugor.

tjena, ska fara upp till en större fjällsjö nu i Juli och tänkte ta med flugspöet då man ofta kan se röding-stim vaka under kvällen då vinden brukar avta.
    Några ideér på vilka insekter som dom äter? Nattsländor? Knott? Mygg?
    Och vilka flugor ni brukar använda då ni fiskar röding.
    Även flugor som öring brukar ta är av intresse.
    Vet att frågan är lite konstig men jag vill bara vara säker på att jag har med alla flugor jag kan tänkas behöva när jag kommer dit
    Senast ändrad av v1ct0r; 2015-07-05, 19:07.

Små frisörmyggor i storlek 20-22, sen olika nattsländor Streamers för öring!

Kommentera

Griffiths gnat # 16 och 18. Någon helt svart torrfluga: #12, 14, 16 och 18. E 12, Streaking Caddis : #12 och 14. Red tag # 12 och 14. Super puppan, gul / svart och brun beige. #12 och 14.

Nymfer: Fjädermygg puppa svart. # 16. Pheasant Tail Nymph : #12 och 14, Flickslände nymf( Engelska = Damsel nymph ). # 12 och 14. Black and Peacock spider: #12 och 14, Montana nymfen : # 8 och 10, Nattslände puppa: #10 och 12 Och till sist Haröre nymfen: #12, 14 och 16.

Streamers: Svart och grön Zonker, grön och svart Wooly Bugger, Muddler Minnow. Storlekar # 6 och 8.

Skit fiske!
      What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
      Startad av Jimmykay, 2025-05-21, 06:22
      0 svar
      159 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg Jimmykay  
      Arbetar...
      X