Vart kan man flugfiska i januari.. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vart kan man flugfiska i januari..

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Vart kan man flugfiska i januari..

Hej

Tänkte ge mig på att börja flugfiska så tänkte göra det bekväva om åka iväg till lite varmare breddgrader för att "lära" mig.
    Så min fråga vart ska man åka om man vill flugfiska i januari utan att frysa:-)
    Helst sötvattensfiske, känner min kanske inte redo att börja fiska Tarpon på Cuba med super grov utr.

ha det

Dyr resa men Nya Zeeland är ju en vinnare. Grov Öring och båge bjuds det på. Finns ju ett antal flugfiske klipp på Tuben där ifrån.

Annars har du ju Kanarie öarna:

Men då blir det saltvatten fiske förstås.
    Senast ändrad av Jock Scott; 2015-11-23, 13:50.
    What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

Lite närmare än Nya Zeeland

Kommentera

Lär väl frysa i Bosnien i januari också Har aldrigt hört nån som varit där under vintern.

Kommentera

Nä, man ska ju längre söder ut vid den årstiden.
          What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

Hej
            Tack för alla tips.
            Vad tror ni om södra staterna i USA typ Louisiana, Texas ev Florida?
            Va precis i LA för första gången och tyckte att det verkade vara ett enkelt land att resa runt i.
            Känner att det borde ju finnas oändliga möjligheter där...eller?
            Men har ju ingen direkt koll själv...

ha det
            Senast ändrad av Dagdrömmaren; 2015-11-25, 12:28.

Kommentera

Jag rekommenderar verkligen inte något extremt presentationskänsligt klarvattensflugfiske till en nybörjare! Tom duktiga flugfiskare sliter i början i ex vis nya Zeeland pga extremt långa tafsar i svåra kastlägen där precision är avgörande.

Nej, är du helt färsk rekommenderar jag gott om plats bakom dig och ett fiske där du har chans på att få något även vid blindfiske.

Nu vet jag inget om din ekonomi, men jag hade inte lagt en massa pengar på ett drömfiske som nz, cuba osv före jag kunde kasta flugan bra.

Kommentera

Har bestämt att jag införskaffar ett Sage Approach Kit 9" #5 och drar till Panama City Beach i nordvästra Florida i jan
                Där verkar finnas möjligheter :-)
                Redfish, Bonito och massa annat lagom exotiska arter som man kan fiska på grunt vatten och dels inne i skyddade träskområden.
                Känns som ett bra ställe att lära mig sikta med en liten fluga.

Funderade på att dra till Argentina men att hyra bil i 20dgr gick på 8500USD!!!

Vi får väl se hur det går med flugfiskandet

ha det

Kommentera

Låter grymt.
                  Appropå redfish:
                  Short Recap of a few flood tide sessions with some good friends. Filmed in Jacksonville, Florida Filmed and Edited by Wes Davis Instagram @Wes_Davis Email:…

Är du säker på att en femma räcker?

Kommentera

Ursprungligen postat av FatRap Visa inlägg
                    Låter grymt.
                    Appropå redfish:
                    Short Recap of a few flood tide sessions with some good friends. Filmed in Jacksonville, Florida Filmed and Edited by Wes Davis Instagram @Wes_Davis Email:…

Är du säker på att en femma räcker?
                    Hej

Neej kanske inte men vill lära mig att kasta med samma som jag ska ha här sen. Men dem har säkert grövre grejjer att låna om det skulle behövas

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Jimmykay, 2025-05-21, 06:22
                    0 svar
                    150 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Jimmykay  
                    Arbetar...
                    X