2017 Flugfiskerapporter - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

2017 Flugfiskerapporter

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Haspelmannen
    replied
    Ursprungligen postat av Jock Scott Visa inlägg
    Samma här! Har knappt rört flugspöt sedan i maj. Men som sagt, låt oss hoppas att 2018 ger oss en bra kompensation. Men du fick iaf. ett par fina bågar. Och på torris dessutom. Bättre kan det ju knappast bli?
    Nästan så man hade lust att vråla Dry or Die över sjön när man äntligen fick årets första fiskar på torrt. Hahahaha

Lämna en kommentar:

• Jock Scott
    replied
    Samma här! Har knappt rört flugspöt sedan i maj. Men som sagt, låt oss hoppas att 2018 ger oss en bra kompensation. Men du fick iaf. ett par fina bågar. Och på torris dessutom. Bättre kan det ju knappast bli?

Lämna en kommentar:

• Haspelmannen
    replied
    Har inte varit speciellt aktiv här på Fiskesnack. Har haft ett uruselt fiskeår kort och gott. Flugfisket rent av bedrövligt. Har inte haft så mycket fiskepass helt enkelt.
    Men i slutet av augusti lyckades jag få till det och fick ett par bågar på torrt, svart klinkhammer stl. 14. Jag hoppas 2018 blir ett betydligt bättre år.
    Click image for larger version

Name:	20170826_193804.jpg
Views:	1
Size:	1,14 MB
ID:	1785864Click image for larger version

Name:	20170826_200313.jpg
Size:	1,10 MB
ID:	1785865

Lämna en kommentar:

• Abumatic220
    replied
    Din rackarns lyckost! Pierrous bok är den enda du behöver för insekts läran. Synd, att han blev ovän med förläggaren. Så några nyutgåvor kan vi tyvärr glömma.
    Håll i den boken sten hårt! Den är guld värd.
    synd när folk blir ovänner. Du får strax ett PM.

Lämna en kommentar:

• Jock Scott
    replied
    Din rackarns lyckost! Pierrous bok är den enda du behöver för insekts läran. Synd, att han blev ovän med förläggaren. Så några nyutgåvor kan vi tyvärr glömma.
    Håll i den boken sten hårt! Den är guld värd.

Lämna en kommentar:

• Abumatic220
    replied
    Man tackar och bugar!
    Det svaret gick man igång på, jag har kollat efter böcker hela kvällen. Blev nyss klar. Det slutade lika oväntat som fisket gör ibland. Jag lyckades hitta ett exemplar av Pierrous Flugfiskarens insekter. Jag har läst den förut, den finns på bibblan, men tyckte den var lite mastig. Men nu har jag insett att jag måste börja med den. Annars är ju den filmen av Klingberg du länkade till om nymfer högintressant. Det är nymferna jag vill åt! Hittade också Pelle Klippinges bok Bland världens största havsöringar så den blev det också. Skitfiske! =)

Lämna en kommentar:

• Jock Scott
    replied
    En fin fiske berättelse det där! Jag såg framför mig hur du tog dig fram och till slut fick firren.

Den här boken kanske?

Eller:

Ett par andra böcker man inte ska vara utan:

Har inte läst dessa men de verkar intressanta.

Tackar för de vänliga orden.
    Senast ändrad av Jock Scott; 2017-10-17, 16:42.

Lämna en kommentar:

• Abumatic220
    replied
    Fin båge det där. Då har du iaf. fått en viss kompensation för den usla fiske säsongen.
    Tackar! =)
    Jag tassade runt sjön och spanade efter vak, på ett ställe tyckte jag att jag såg ett vak i ögonvrån utanför en kastgata. Hm. Hur ska jag komma åt den? Jag klev i på ett ställe med okänd botten (provade med pinnen först) en bit före kastgatan och fiskade mig ditåt utan resultat, men jag fortsatt mitt försiktiga vadande på okänd bottten fram till en lite udde dels eftersom det brukar vaka utanför udden, dels eftersom jag också ville fiska av viken efter udden. Ingen kontakt. Precis när jag står vid udden ser jag vak inne i viken bara en liten bit bort. Resten är historia. Spöt är klass 4 så jag hade lite pyssel innan jag fick använda håven. Regnbåge är mer spännande än man kanske tänker sig särskilt om den gått ett tag i sjön...jag har verkligen massor kvar att lära om detta, har du något boktips? Det är imitationsfisket jag menar.
    Tack igen för all hjälp du ger oss andra här! =)

Lämna en kommentar:

• Jock Scott
    replied
    Fin båge det där. Då har du iaf. fått en viss kompensation för den usla fiske säsongen.

Lämna en kommentar:

• Abumatic220
    replied
    Säsongen har varit bedrövlig för mig på allt fiske. Stark vind ihop med det vanliga livspusslet. Nu är iaf regnbågarna i klubbsjön lite mer samarbetsvilliga. Denna har gått länge i sjön. 2,4.Click image for larger version

Name:	20171015_125341.jpg
Size:	872,4 KB
ID:	1785813

Lämna en kommentar:

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av Jag, Sture, 2025-02-16, 20:20
1 svar
343 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Okoun
av Okoun

Startad av Jimmykay, 2025-05-21, 06:22
0 svar
138 visningar