2017 Flugfiskerapporter - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

2017 Flugfiskerapporter

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Jock Scott
    replied
    Ursprungligen postat av pehea Visa inlägg
    [ATTACH=CONFIG]96832[/ATTACH]
    Konstig och svår säsong för mig, men några minnesvärda fiskar blev det ändå. Denna maffiga harr från Härjedalen på streamer!
    En vacker firre verkligen! Saknar Harren svårt här nere i Skåne. Är min favorit fisk att flugfiska på.

Lämna en kommentar:

• Jock Scott
    replied
    Man har ju inte hjulat runt i lägenheten sedan detta hände precis. Men nu börjar stortån att kännas ok. igen. Så man får väl ta litet revansch på Regnbågen här under hösten.

Lämna en kommentar:

• pehea
    replied
    Click image for larger version

Name:	DSC_1453.jpg
Views:	1
Size:	996,7 KB
ID:	1785648
    Konstig och svår säsong för mig, men några minnesvärda fiskar blev det ändå. Denna maffiga harr från Härjedalen på streamer!

Lämna en kommentar:

• Wadman
    replied
    Ursprungligen postat av Jock Scott Visa inlägg
    Jo, förvisso så kan jag vattnen rätt skapligt. Men i år har det liksom inte hjälpt. Regn och ett väldigt fladdrigt väder + ett oroligt barometer stånd har satt käppar i hjulet för mig. Sedan "lyckades" jag spräcka en stortån för några veckor sedan vilket ju inte förbättrade möjligheterna precis.
    Okej! Ajajaj, pajja tår är inte roligt. Brukar ju dessutom ta ett tag innan de funkar som de ska igen...

Lämna en kommentar:

• Jock Scott
    replied
    Jo, förvisso så kan jag vattnen rätt skapligt. Men i år har det liksom inte hjälpt. Regn och ett väldigt fladdrigt väder + ett oroligt barometer stånd har satt käppar i hjulet för mig. Sedan "lyckades" jag spräcka en stortån för några veckor sedan vilket ju inte förbättrade möjligheterna precis.

Lämna en kommentar:

• Wadman
    replied
    Ursprungligen postat av Jock Scott Visa inlägg
    Juste! Glädjer mig att det har gått så pass bra för dig. Önskar bara att jag kunde säga det samma.
    En vacker Krokodil det där!
    Tackar Jock! Jasso, har det varit sådär för dig denna säsong? Du brukar väl kunna dina vatten och sällan gå fisklös...

Lämna en kommentar:

• Jock Scott
    replied
    Juste! Glädjer mig att det har gått så pass bra för dig. Önskar bara att jag kunde säga det samma.
    En vacker Krokodil det där!

Lämna en kommentar:

• Wadman
    replied
    Har hittills varit ett väldigt bra flugfiskeår för min del. Ett gäng av Hökensås P&T firrar har i vanlig ordning landats och kvaliten på fisken har varit mycket bra. Har dessutom lagt mycket krut på gäddfisket, som varit kanon i år. Höjdpunkten (hittills ) var ett förmiddagspass i augusti när jag under några timmar krokade/landade 12 av de gröna. Minsta fisk runt 3kg och en topp fisk på hela 9.2kg (nytt pb på flugspö). En kort/massiv/urstark madame, som bjöd på en j-klar fight innan hon låg i nätet
    Bifogade filer

Lämna en kommentar:

• mojoman
    replied
    Det är skadade fenor som de får i odlingskasarna, kolla bukfenorna nästan så det inte finns några alls. Har lyckats vid några tillfällen få fiskar med hela fina fenor........det bjuder på en rejält fin fight. Fick en på kroken för 3 år sedan trodde att de skulle bli nytt PB men de vägde bara 0.9kg men den gav ett bättre motstånd än den på 1.7 som jag fått

Click image for larger version

Name:	DSCF0951 (2).jpg
Views:	1
Size:	1,10 MB
ID:	1785540

Hittade bilden på den
    Senast ändrad av mojoman; 2017-09-15, 15:53.

Lämna en kommentar:

• Gössermann
    replied
    Ursprungligen postat av mojoman Visa inlägg
    Här var de kanon fina fångster för 2017..............ingen som får fisk på fluga längre ?

[ATTACH=CONFIG]96525[/ATTACH]
    Från förra helgen, galet kul fiske efter regnbulor, hoppande fiskar och riktigt brutala hugg på torrt

[ATTACH=CONFIG]96526[/ATTACH]
    Full pott för denna dag ...
    Grattis!
    En fråga: Alla regnbågar som jag har fångat (de är i och för sig inte särskilt många) har liksom de på denna bild stjärtfenor som ser stympade ut. Är det naturligt/har även vilda bågar sådana? Eller är det skador som de har fått i fiskodlingar?

Lämna en kommentar:

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av Jimmykay, 2025-05-21, 06:22
0 svar
154 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Jimmykay  
Arbetar...
X