Ursprungligen postat av pehea
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
2017 Flugfiskerapporter
Collapse
X
-
En vacker firre verkligen! Saknar Harren svårt här nere i Skåne. Är min favorit fisk att flugfiska på.
-
Man har ju inte hjulat runt i lägenheten sedan detta hände precis.
Men nu börjar stortån att kännas ok. igen. Så man får väl ta litet revansch på Regnbågen här under hösten.
Lämna en kommentar:
-
-
Okej! Ajajaj, pajja tår är inte roligt. Brukar ju dessutom ta ett tag innan de funkar som de ska igen...Ursprungligen postat av Jock Scott Visa inläggJo, förvisso så kan jag vattnen rätt skapligt. Men i år har det liksom inte hjälpt. Regn och ett väldigt fladdrigt väder + ett oroligt barometer stånd har satt käppar i hjulet för mig. Sedan "lyckades" jag spräcka en stortån för några veckor sedan vilket ju inte förbättrade möjligheterna precis.
Lämna en kommentar:
-
Jo, förvisso så kan jag vattnen rätt skapligt. Men i år har det liksom inte hjälpt. Regn och ett väldigt fladdrigt väder + ett oroligt barometer stånd har satt käppar i hjulet för mig. Sedan "lyckades" jag spräcka en stortån för några veckor sedan vilket ju inte förbättrade möjligheterna precis.
Lämna en kommentar:
-
Tackar Jock! Jasso, har det varit sådär för dig denna säsong? Du brukar väl kunna dina vatten och sällan gå fisklös...Ursprungligen postat av Jock Scott Visa inläggJuste! Glädjer mig att det har gått så pass bra för dig. Önskar bara att jag kunde säga det samma.
En vacker Krokodil det där!
Lämna en kommentar:
-
Juste! Glädjer mig att det har gått så pass bra för dig. Önskar bara att jag kunde säga det samma.
En vacker Krokodil det där!
Lämna en kommentar:
-
Har hittills varit ett väldigt bra flugfiskeår för min del. Ett gäng av Hökensås P&T firrar har i vanlig ordning landats och kvaliten på fisken har varit mycket bra. Har dessutom lagt mycket krut på gäddfisket, som varit kanon i år. Höjdpunkten (hittills
) var ett förmiddagspass i augusti när jag under några timmar krokade/landade 12 av de gröna. Minsta fisk runt 3kg och en topp fisk på hela 9.2kg (nytt pb på flugspö). En kort/massiv/urstark madame, som bjöd på en j-klar fight innan hon låg i nätet
Lämna en kommentar:
-
Det är skadade fenor som de får i odlingskasarna, kolla bukfenorna nästan så det inte finns några alls. Har lyckats vid några tillfällen få fiskar med hela fina fenor........det bjuder på en rejält fin fight. Fick en på kroken för 3 år sedan trodde att de skulle bli nytt PB men de vägde bara 0.9kg men den gav ett bättre motstånd än den på 1.7 som jag fått
Hittade bilden på denSenast ändrad av mojoman; 2017-09-15, 15:53.
Lämna en kommentar:
-
Grattis!Ursprungligen postat av mojoman Visa inläggHär var de kanon fina fångster för 2017..............ingen som får fisk på fluga längre ?
[ATTACH=CONFIG]96525[/ATTACH]
Från förra helgen, galet kul fiske efter regnbulor, hoppande fiskar och riktigt brutala hugg på torrt
[ATTACH=CONFIG]96526[/ATTACH]
Full pott för denna dag ...
En fråga: Alla regnbågar som jag har fångat (de är i och för sig inte särskilt många) har liksom de på denna bild stjärtfenor som ser stympade ut. Är det naturligt/har även vilda bågar sådana? Eller är det skador som de har fått i fiskodlingar?
Lämna en kommentar:
Lämna en kommentar: