hur har erat flugfiske varit i sommar? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

hur har erat flugfiske varit i sommar?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• hur har erat flugfiske varit i sommar?

Skulle vara roligt å höra hur ni har haft det under sommarens fiske

Skälv kan jag bara konstatera att vattnet blev för varmt å sjönk och sjönk dom ädla fiskarna som man sökte dök ner till kylan på djupet.
    Vem skulle inte ha velat hänga med fisken ner, då solen var som varmast.
    Problemet hade väll varit att det var ont om syre för en skälv ”som människa man är he he

Men skam den som ger sig, jag fan en ny nisch i min flugfiske värd, nämligen gäddflugfiske.
    Jag har flugfiskat i drygt 27 år men aldrig satsat på gädda.

Gädda är ju inte fy skam, som störst har jag fått gädda på 4-5 kg i sommar å bommat en rejält stor på torrfluga.

Önskar jag inte varit så trångsynt förut när det gäller gädda, alla dom gånger man svurit åt dessa krokodiler, som norpat harr och öring man haft på kroken.

Jag guidade tre tyskar en gång i gimån, dom hade varit där och fiskat i ca 20 år men inte efter öring utan gädda. Att få en gädda på 7 kg i strömmande vatten som pappan till grabbarna jag guidade fick, är inte fy skam. Själv lärde jag sönerna att fiska med flugkast.

Ni är välkommen in och ta del av mina fiskeberättelser från när och fjärran fiske vatten. tex nya zeeland, madeira, valsjöbyn, rörvattnet etc

Det lilla flugfiske som jag bedrivit i sommar har bestått av P&T fiske efter regnbåge. Lade ned verksamheten i början av juni, regnbågen i klubbvattnet går alltid ut på djupet då och flytringsfiske är tyvärr förbjudet. Det skulle ha blivit en resa till Idre i sommras men den blev aldrig av.

Förresten, såg att du kommer ifrån Malmköping. Inte varje dag man träffar någon härifrån på nätet, särskilt inte någon som fiskar fluga. Kul!
    Allt eller inget är min filosofi!

Kommentera

Mitt flugfiske har bedrivits i delvis put&take och en lite fiske i strömmande vatten, i Veman.
      P&T fisket har inte varit bra. För varmt i vattnet antagligen.

Fisket i Veman var bra, kom precis efter en liten "regnperiod". Fick mycket fisk, Harr och Öring men kanske inte allt för stora med en topp på 0,6kg (Harr). Tappade även en fin öring runt 0,6-0,7, Tyvär.

Men nu är det gäddfiske som gäller för mig. Ska försöka ta en feting nu till hösten eller våren.
      http://www.silverbums.com

Kommentera

vart i gimån var det ni fiskade gädda??? ska upp ditt imorrn och testa lite harr och funkar inte det så kan jag tänka mig lite gäddflugfiske. kan ån ganska bra har själv guidat där så jag kan trakten. hoppas på snabba svar m.v.h

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av fiskaren!, 2010-02-26, 20:27
        29 svar
        3 262 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg s1lvertungas  
        Arbetar...
        X