Sorgligt! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Sorgligt!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #31
    Och beträffande flugfisket så har ju aldrig fiskesnack varit jätte aktivt där. Varit några få eldsjälar som har hållt uppe det.

    Kommentera


    • #32
      Ursprungligen postat av engqvist Visa inlägg
      Finns flera faktorer. En som jag vet gjort att många kunniga tröttnat är att när frågan om någon produkt kommer som den gör hela tiden. Och negativa aspekter framförs då . Blir frågeställaren irriterad och till slut kommer det fram att han redan köpt rullen. Det enda svar många vill ha är en bekräftelse på att det är "världens" bästa man köpt.
      folk tröttnar på att svara när man ändå inte vill ha ett ärligt svar.
      sen en stor fördel med Facebook grupperna är att du kan visa upp något som ger massa likes eller skriva något som du aldrig behöver stå till svars för. Det kommer snabbt så långt ner i flödet att ingen hittar det mer.
      på fiskesnack kan ju ibland flera år gamla trådar väckas till liv igen. Kan säkert skrämma många som vet att de inte alltid har torrt på fötterna men gärna vill synas och höras..
      Det ligger en hel del i det du säger. Vi får väl helt enkelt se tiden an om flugfiske sektionen överlever eller inte?
      What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

      Kommentera


      • #33
        Har varit väldigt frånvarande från Fiskesnack. Snackade just med en vän kring detta med Fiskesnack och Facebook. Själv börjar jag allt mer tröttna på fiskegrupperna på Facebook. Så jag kommer nog tillbaka till Fiskesnack och flugfiskeavdelningen allt mer.

        Kommentera


        • #34
          Och jag kommer flugfiska betydligt mer nästa år då jag nu bestämt mig för att lägga ner gäddfisket
          Du får inte mer fisk för att du har dyra grejor
          Flugfiske är en Livs-stil
          2016 har jag blivit Multifrälst

          Kommentera


          • #35
            Bara för att du ska fiska fluga 2019 behöver ju inte nödvändigtvis betyda att du behöver sluta fiska gädda Classe

            Kommentera


            • #36
              Ursprungligen postat av Edguy Visa inlägg
              Bara för att du ska fiska fluga 2019 behöver ju inte nödvändigtvis betyda att du behöver sluta fiska gädda Classe
              Det är sant. Men jag har tänkt på det en tid. Ska behålla några gäddprylar ifall att men som det kännts ett tag nu så drar flugfisket igen och det är ju så förbannat roligt
              Du får inte mer fisk för att du har dyra grejor
              Flugfiske är en Livs-stil
              2016 har jag blivit Multifrälst

              Kommentera


              • #37
                Ursprungligen postat av Classe69 Visa inlägg

                Det är sant. Men jag har tänkt på det en tid. Ska behålla några gäddprylar ifall att men som det kännts ett tag nu så drar flugfisket igen och det är ju så förbannat roligt
                Då börjar du flugfiska gädda så behöver du inte lägga ner gäddfisket.

                Kommentera


                • #38
                  Ursprungligen postat av engqvist Visa inlägg

                  Då börjar du flugfiska gädda så behöver du inte lägga ner gäddfisket.
                  Mmm blir svårt med mina #4 och # 5 spö sliter gädfan sönder mitt spö, lina och rulle om inte tafsen ger sig först då
                  Du får inte mer fisk för att du har dyra grejor
                  Flugfiske är en Livs-stil
                  2016 har jag blivit Multifrälst

                  Kommentera


                  • #39
                    Ursprungligen postat av engqvist Visa inlägg

                    Då börjar du flugfiska gädda så behöver du inte lägga ner gäddfisket.
                    Preciiis så jag menade

                    Kommentera


                    • #40
                      Själv är jag medlem i många av grupperna på FB men måste säga att nivån i dom flesta grupperna är rätt så låg, Allt som oftast samma fråga om diverse beten/rullar/spön. Alternativt så blir det en dålig stämning när någon lägger upp en bild där fisken kanske blivit lite felhanterad.
                      Det har gjort så att det är otroligt sällan jag ens kollar vad som händer i dom grupperna längre. Ser jag att någon jag känner har kommenterat eller skrivit ett inlägg så tar jag mig en titt men inte mer än så.

                      Här kan man ju sitta och slöläsa en hel dag när man har tråkigt men visst märker man att aktiviteten har minskat men det märks på alla forum idag. Men forum är betydligt trevligare än t.ex FB.

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av json95, 2021-08-21, 16:39
                      7 svar
                      676 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg Fiskare Bob  
                      Startad av Pellepaltnacke, 2023-10-22, 14:27
                      3 svar
                      232 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Niklar
                      av Niklar
                       
                      Arbetar...
                      X