2019 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

2019

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • 2019

    Snart nytt år med nya flugfiskemöjligheter.
    Vad har ni för planer och mål för 2019?
    Och om ni sumerar 2018, hur har det varit?

    För egen del var 2018 en ren katastrof. Pinsamt att erkänna det men jag fick inte en enda öring/båge på fluga. Två löjor, det är allt. Torkan och hettan kan säkerligen vara en bidragande orsak och att jag då inte lade så många flugfisketimmar under året. Vattenståndet var lågt i de flesta vatten runt omkring. Lade mer fokus på spinnfisket efter abborre.

    2019 hoppas jag blir ett bättre och mer normalt år. Planerar ett besök till en å jag tänkt på under många år. En tripp upp till Dalarna har jag planerat in också.
    Jag hoppas kunna lägga betydligt fler flugpass under 2019 än vad jag gjorde under det här året.

  • #2
    Har precis haft lika uselt som du. Men tack vare vädret så har jag knappt ens försökt. Hoppas på en väldigt regnig vinter så det fylls på bra i våra vatten. Och sen en normal sommar.
    Ser fram mot nästa år och hoppas på många flugpass .

    Kommentera


    • #3
      2018 lirade innan värmen, sedan blev det mer eller mindre tvästopp. Fångstmässigt blev det några bågar och ett gäng havsöringar på kusten. Eftersom både 2016 och 2017 blev väldigt blåsiga => nästan inget kustfiske tänker jag att 2019 måste jag bli bättre på att fiska även i obekväma förutsättningar. Fisken vill ju äta, jag vill fiska => bättre att köra på så länge vattnet inte är för kallt eller varmt. Jag fiskar nästan bara kusten, btw. Börja nattfisket tidigare på säsongen. Vässa flugbindningen ett snäpp eller två. Fick återfall för ett år sedan. I övrigt planeras en sväng till Kiruna för fiske ihop med en viss person som ligger bakom en viss puppa. Snart premiär i Skåne!
      Jag tror på Leif. Dessutom tror jag på Göran, Erik och Elanen. Robert Lind i Kramfors, vem fn är det?

      Kommentera


      • #4
        2018 har varit katastrof gällande fiske även för mig. Det har varit stora förändringar i livet viket gjort det svårt att ta sig tid att åka och fiska, och de turer som jag unnat mig har inte gett någon utdelning att tala om. Men det finns ljuglimtar! Min son, 5 år, fångade sina två första aborre på mete i somras, mitt i hettan

        Nu när jag är inneboende med min familj hos svärföräldrarna är behovet av att åka och fiska större än någonsin så jag håller tummarna för att 2019 kommer bli rekårdår i antal fiskedagar. Jag har nyss skaffat isfiske-utrustning som jag redan provat lite smått under familjesemestern i Sunne, och i vår ska jag göra ett seriöst försök att fånga gäddan på fluga.

        Skitfiske!

        Kommentera


        • #5
          Okej, nu är det 2019 och där jag bor känns det redan som vår ute. Flugfiskesuget ökar med rasande fart.
          Har någon haft något flugpass än i de södra delarna av landet?

          Kommentera


          • #6
            Jepp. Det har blivit några pass. Vid Skåre och Klagshamn.

            Kommentera


            • #7
              Ursprungligen postat av Haspelmannen Visa inlägg
              Okej, nu är det 2019 och där jag bor känns det redan som vår ute. Flugfiskesuget ökar med rasande fart.
              Har någon haft något flugpass än i de södra delarna av landet?
              Har äntligen hunnit ut en gång förra veckan på kusten. Blev inget. Har varit och är mkt på jobbet, så svårt att hinna och orka, men det ska lugna sig...
              Jag tror på Leif. Dessutom tror jag på Göran, Erik och Elanen. Robert Lind i Kramfors, vem fn är det?

              Kommentera


              • #8
                Ursprungligen postat av Kmg Visa inlägg
                Jepp. Det har blivit några pass. Vid Skåre och Klagshamn.
                Blev det något?

                Kommentera


                • #9
                  En liten blank sak. Men bara känslan av att stå där i vattnet........

                  Kommentera


                  • #10
                    Vet inte om jag blir bannad av trådförfattaren eftersom jag kör dobb o fluga, får chansa.
                    Det har varit en bra start på året , redan hunnit med 18 pass , 2 av dem på sydkusten/Österlen resterande Skånes nordvästkust.
                    Har haft bra flyt och lyckats hitta flera fina pjäser. Toppnumret en praktfisk på 65 och 3.5 kg.
                    I morron söndag är det uppställning och läge att utmana " di blanke "
                    Peter b

                    Kommentera

                    Foton

                    Collapse

                    Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                    Relaterat

                    Collapse

                    Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av json95, 2021-08-21, 16:39
                    7 svar
                    678 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg Fiskare Bob  
                    Startad av Pellepaltnacke, 2023-10-22, 14:27
                    3 svar
                    233 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Niklar
                    av Niklar
                     
                    Arbetar...
                    X