HEJ! ja har länge tänkt på vad det är för skillnad på en nattslända och en dagslända alltså när används dom? vilken tidpunkt på dagen är bäst för att använda dom.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
dag vs nattslända
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av fjalle11 Visa inläggHEJ! ja har länge tänkt på vad det är för skillnad på en nattslända och en dagslända alltså när används dom? vilken tidpunkt på dagen är bäst för att använda dom.
halloj fjalle
ja du man använder dag/nattsländer då det är tid för kläckning o det märker du om det är ett näringsrikt vatten . nattsländor brukar kläcka skymning/natt så då är de bara att knyta på o dag sländor fiskar du på morgon/dag/skymning de brukar oftast kläckas då . du ser väl skillnad på dag/natt slända ?
-
jo det är lungt, tack för tipUrsprungligen postat av Sn1rpex Visa inlägghalloj fjalle
ja du man använder dag/nattsländer då det är tid för kläckning o det märker du om det är ett näringsrikt vatten . nattsländor brukar kläcka skymning/natt så då är de bara att knyta på o dag sländor fiskar du på morgon/dag/skymning de brukar oftast kläckas då . du ser väl skillnad på dag/natt slända ?
sen
Kommentera
-
Tjena, lånar tråden lite... jag är väldigt ny inom flugfisket och läser för fullt jusst nu för att komma in i de så mkt som möjligt. Men än så länge har jag inte kommit fram till den punkten, så hur ser man skillnad på dom? och vad är det som kännertecknar de 2.Ursprungligen postat av Sn1rpex Visa inlägg...du ser väl skillnad på dag/natt slända ?
// MartinPredatorshopen.se - Butiken för dig som älskar predatorfiske!
Kommentera
-
så är det.Ursprungligen postat av Sn1rpex Visa inlägghalloj fjalle
I regel Dagsländor under dagen ljusa timmar och Nattsländor från skymning och när det är mörkt.
Jag har haft bäst fiske med nattsländor. Dem funkar även bra på dagen tycker jag.
Nattsländor är mörka och dagsländor är mer ljusa Tex gula och vita färger
Nattslända
Dagslända
Kommentera
-
aha, jo ja har sett lite flugor nu på hemsidor å lagt märke till dedär med vingarna nu. Tack för svaren !Predatorshopen.se - Butiken för dig som älskar predatorfiske!
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av fiskaren!, 2010-02-26, 20:27
|
29 svar
3 287 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg