Utrustning för Flugfiske?? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Utrustning för Flugfiske??

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Utrustning för Flugfiske??

Jag hade tänkt mig att börja flugfiska till våren...
    Är det nån som har bra tips på vilken utrustning jag skall köpa?
    Det behöver inte vara några värsting prylar!

Vad är det jag skall tänka på när jag nu skall köpa spö och rulle mm???
    Vilken klass är bäst lämpat för nybörjare??

Kommer väl att fiska mest regnbåge och öring!

om du ska fiska i p&t sjöar, ska du ha ett spö runt 5/6, för fjällöring och abborre är ett 4/5 lagom. Ska det vara gädda och havsöring kanske det behövs ett 6/7 eller mer. En bra investering för nybörjare är loop adventure set, men spö, rulle, backing, lina och tafs, tror att det finns i de ovanstående klasserna. För ett tag sen fanns det på berras för 1600:- och det är bra grejer, inget plasskit som nybörjarset är ibland...

Kommentera

testa ron thompsson triax flugset med rulle och extra spole + två fluglinor, Prisvärt!

Kommentera

Köp en 6-7 9fot mest användbart om du bara ska ha en utrustning till en början

Kommentera

Originally posted by Foppa
          om du ska fiska i p&t sjöar, ska du ha ett spö runt 5/6, för fjällöring och abborre är ett 4/5 lagom. Ska det vara gädda och havsöring kanske det behövs ett 6/7 eller mer. En bra investering för nybörjare är loop adventure set, men spö, rulle, backing, lina och tafs, tror att det finns i de ovanstående klasserna. För ett tag sen fanns det på berras för 1600:- och det är bra grejer, inget plasskit som nybörjarset är ibland...
          Det var just Loop adventure set som jag såg på Berras som jag hade tänkt mig!

Så det är bra utrustning till ett bra pris??

Vill bara inte handla på Berras, har dålig erfarenhet av dem!
          Två av mina vänner skulle handla där för flera tusen kr innan dem skulle åka till Norge och fiska...
          Dem var där 15 min innan stägning och dem vart utkörda. Personalen "hade inte tid"! Mina vänner poängterade att dem visste exakt vad dem skulle handla och att det skulle inte ta alls lång tid, men dem vart utkörda ändå!

Dålig service tycker jag!

Ja ja nog med gnäll nu! Kommer väl ändå handla där nån gång...

Kommentera

Guideline Tricast

Om du köper grejjerna för sig själv får du bättre grejjer, som jag köpte Guideline Tricast för 1799 kr o en okuma integrity rulle för 499 o lina för 499 backing 79 kr, Tafs 40 kr....
            Som sagt dyrare men du får ju mycket bättre grejjer, men om du åker till nån fiske marknad (det gjorde jag) så kan du få grejjerna billigare, som spöt köpte jag för 1000 (bosjökloster erbjudande)

Slutfattning: Köp grejjerna för sig själv, det e bättre kvalitè då.
            Bifogade filer

Kommentera

JJJ78
              Ta dej upp till Sportfiskeboden i Täby.Dom har Loop setet och Magnus eller Micke kan säkert ge dej en liten kastkurs om du frågar snällt.www.sportfiskeboden.com.
              Du kommer komma ihåg mig för alla gator bär mitt namn.

´til things are brighter, I´m the man in black

Kommentera

det var dåligt av berras, men mot mig har de alltid varit schyssta, deras straff får väl bli att de gick miste på en massa pengar vi det tillfället..... Och danny c, man får inte sämre grejer om man köper dem för sig, det är bara dyrare..... Det är klart att de bättre grejerna inte brukar ingå i set men ändå..... Och till alla er som ska köpa flugspö, undvik bios startset, det är skitdåligt !

Kommentera

skulle bara säga att man ska undvika abu´s flugfiske saker dom suger så otroligt... jag hade ett diplomat set förut...
                  + att det är helt kört med garanti ... abu har blivit skitkassa....
                  fick vänta i 7 veckor innan jag fick svar och då sa dom att det skulle ta lika mycket till... allt detta för att skruvfästet hade lossnat då skickade jag in spöet tre veckor efter sa dom att dom skulle ha rulle och lina också.... näe usch för abu tacka vet jag när det var helsvenskt

Kommentera

Japp!

Originally posted by Carassius
                    JJJ78
                    Ta dej upp till Sportfiskeboden i Täby.Dom har Loop setet och Magnus eller Micke kan säkert ge dej en liten kastkurs om du frågar snällt.www.sportfiskeboden.com.
                    Det skall jag göra! Täby ligger nära och bra...

Svårt att bestämma sig vad man skall köpa! Jag brukar aldrig köpa det jag först tänkt mig. Brukar alltid bli dyrare än man räknat med.

Tack allihopa för tipsen!

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Jimmykay, 2025-05-21, 06:22
                    0 svar
                    154 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Jimmykay  
                    Arbetar...
                    X