Flugfiska abborre - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Flugfiska abborre

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Flugfiska abborre

Hejsan , jag tänkte börja flugfiska abborre. Jag fiskar i mörkt å vatten. Funkar det att flugfiska på 5 meters djup? Vilka flugor till abborre? Kan man flugfiska abborre nu i november o december o få fisk?? Tacksam för svar.. .. MvH Marcus

Ursprungligen postat av Berra:) Visa inlägg
    Hejsan , jag tänkte börja flugfiska abborre. Jag fiskar i mörkt å vatten. Funkar det att flugfiska på 5 meters djup? Vilka flugor till abborre? Kan man flugfiska abborre nu i november o december o få fisk?? Tacksam för svar.. .. MvH Marcus

Det går sækert fint, om du har sjunklina så kan du ju køra med flugor længs botten, dær borde de stå nu. Jag har fått en massa aborre på montananymf, men finns sækert bættre flugor. Har aldrig riktat fisket mot aborre med fluga, utan bara fått som bifångst. Kan tænka mig att boobynymfer i olika færger kan vara fångstgivande!

Kommentera

Booby-nymfer och sjunklina borde funka utmärkt. Aborren är ju trots allt inte så kräsen när allt kommer omkring. Ner med linan på botten bara, så fixar boobyn resten!

Kommentera

Var ute på öring/gädda i går i skärgården. Såg ett gäng fina abborrar på 1-2m djup.
        Jakten på dundergurkan

Kommentera

Vit dog nobbler brukar fungera

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av Jag, Sture, 2025-02-16, 20:20
          1 svar
          347 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg Okoun
          av Okoun

Startad av Jimmykay, 2025-05-21, 06:22
          0 svar
          146 visningar