Ursprungligen postat av sundelin
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
lax/havsöringsfiske
Collapse
X
-
Jag är på om allt går som det ska. Kör dock enhands spö 8/9.
Bor i sthlm. Troligtvis har jag mitt körkort fixat nu i höst så kanske styr en bil fall folk vill åka med.
Kommentera
-
Då tar jag med Whiskeyn!Ursprungligen postat av Flodström Visa inläggDu skall få all världens hjälp av oss andra, garranterat. I tillägg till det så fixar vi flugor och annat som behövs till ett Stjørdals-fiske, hehe
Du kan oxå få testa tvåhands om du aldrig har provat det och om du har lust. Det skall jag personligen se till om du är intresserad förståss.

/MMina Placeringar:
2:a plats - Mälaren Mästerskapet Höstupplagan - Team Tail.
2: plats - Fångade tävlingens näst största gädda 100+ Roslags Pike
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Mikael S Visa inläggDå tar jag med Whiskeyn!
/M
(men bara då fisken är på land!)
Uppdaterar listan:
1, P. Sundelin.
2, Flodström
3, P. Holm
4, J. Åkersten (preliminärt)
5, AR ("Skalle") Klart du blir med så vi kan diskutera lite norsk oppdrett, eller generell fiskevård?
6, Henrik ("Viktory")
7, Mikael S.
8, John K (Karki)Mvh Flodström
Flyfishing for salmon
Kommentera
-
karki låter strålande, det spöt funkar utmärkt. har med mig lite smått och gott så tillsammans kanske vi kan styra ihop någon tvåhandsutrustning om du är intresserad.
om inte så kanske du kan köra en liten enhandslektion med mig så kan jag ge dig en tvåhandslektion (=www.svalfisihing.blogspot.com "Det är hett"
Kommentera
-
Sundelin: Låter aldelles utmärkt. Men till resan kanske jag har fixat ett två hands
. Man vet aldrig. Kul att vi verkar bli ett par stycken iallfall.
Mvh John
Kommentera
-
F*n vad roligt! kommer bli ett helt gäng.
1, P. Sundelin.
2, Flodström
3, P. Holm
4, J. Åkersten (preliminärt)
5, AR ("Skalle") Klart du blir med så vi kan diskutera lite norsk oppdrett, eller generell fiskevård?
6, Henrik ("Viktory")
7, Mikael S.
8, John K (Karki)
9,mattias (FireRaptor)www.svalfisihing.blogspot.com "Det är hett"
Kommentera
-
Absolut, vi kommer säkert att bli fler. Ska bara hitta rätt godsaker att locka dem med. Man tycker ju att möjligheten att få fiska HÖ/lax i Norge borde vara "morot" nog. Sen handlar det till stor del om pengar också. Alla har inte samma möjligheter. Det har diskuterats fram och tillbaka mellan olika parter vart vi ska åka och vem som tar hand om allt. Jag har lite frågor:
- Sundelin och Flodström, ni är alltså arrangörer?
- Har ni/vi mer eller mindre bestämt vart vi ska åka?
- Är Flodström den arr. som fixar allt med boende och fiskekort i Norge?
- Det finns säkerligen folk som gärna vill följa med, men saknar utrustning. Kan någon tänka sig att låna ut utrustning alt. man kan hyra vid fiskevattnet?
- Ur ekonomisk synpunkt, finns det en preliminär budgetplan? Om inte, vem står för detta?
- Åldersgräns?
- Tidsplan? Ett par dagar, alt. en vecka?
Mer kan jag inte komma på just nu.
Kommentera
-
Det som har gjots är en intressekontroll!
folk som följer med ska vara tillräckligt gammla för att ta hand om sig själva!
man bör ju ha fiskat lite fluga innan, men det är ju inget måste.
(Det är ju inte någon kurs eller något läger.)
Jag ser det som att träffa andra flugfiskare och lära mig saker och kanske lära ut en del + att ha trevligt.
vet inte vad det kan kosta, men antar att det blir några tusenlappar.
börjar väll bli dags att kolla ställen och titta upp kostnader.
Ska kolla lite under veckan.Senast ändrad av sundelin; 2009-10-06, 21:23.www.svalfisihing.blogspot.com "Det är hett"
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Kommentera