lax/havsöringsfiske - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

lax/havsöringsfiske

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• lax/havsöringsfiske

Finns det ingen fiskesnacks träff eller något för flugfiskare? kanske skulle vara trevligt att samlas vid någon å/älv?

Är det inte någon mer än jag som är intresserad av detta?

mvh

Sundelin
    www.svalfisihing.blogspot.com "Det är hett"

konstigt!!!!!

Kommentera

Hej Rikard Sundelin, låter trevligt ditt förslag. Om jag kan komma vet jag inte just nu då tid och plats inte är föreslått.
      Bor som ni vet på Vestlandet i Norge och har minst 11-12 tim körning i genomsnitt , oavsett vilken plats som föreslås. Några älvar som ligger bra till geografiskt för dem flesta är ju Stjørdalselv och Verdalselv. Utefter dem två älvarna ligger det rel. många kampingplatser och det blir i.s.f. lättast att få plats med alla på ett och samma ställe.
      Lite avhängigt av vad du tänker på konkret så föreslår jag en tidpunk under säsongen då havsöringen på allvar har kommit upp i dem älvarna, d.v.s. runt månadskiftet luli/augusti.
      Någon måste utnämnas (utnämna sig själv) till "träffarrangör" om en mer organiserad träff skall planläggas (med bokning i förväg av hytter/stuger, fiskekort, m.m.).................. kör på
      Senast ändrad av Flodström; 2009-09-09, 22:57.
      Mvh Flodström
      Flyfishing for salmon

Kommentera

tack för svaret. tänkte bara om man hittade flera intresserade skulle man kunna ordna något, själv kan jag ta mig var som helst.

kan ju vara kul att få in lite förslag på fiskevatten, och vart dom intresserade bor.
        blir det ett gäng så arrangerar jag gärna med någons hjälp!

Kommentera

Om tid och plats passar tidsmässigt för mig så jag kan delta så åtar jag mig gärna att vara instruktör/kastinstruktör för dem som önskar och har behov för det
          Både i lax och havsöringsfiske (tvåhands och enhandskast/fiske).
          Mvh Flodström
          Flyfishing for salmon

Kommentera

Låter mycket intressant problemet som vanligt är tid men jag antar att denna träff ligger planerad inför nästa år.

Kommentera

När och var?
              A bad days fishing is better than a good day at work.

http://tenkarasverige.blogspot.com/

http://www.salmosalarfishing.se

Kommentera

Ursprungligen postat av Flodström Visa inlägg
                Hej Rikard Sundelin, låter trevligt ditt förslag. Om jag kan komma vet jag inte just nu då tid och plats inte är föreslått.
                Bor som ni vet på Vestlandet i Norge och har minst 11-12 tim körning i genomsnitt , oavsett vilken plats som föreslås. Några älvar som ligger bra till geografiskt för dem flesta är ju Stjørdalselv och Verdalselv. Utefter dem två älvarna ligger det rel. många kampingplatser och det blir i.s.f. lättast att få plats med alla på ett och samma ställe.
                Lite avhängigt av vad du tänker på konkret så föreslår jag en tidpunk under säsongen då havsöringen på allvar har kommit upp i dem älvarna, d.v.s. runt månadskiftet luli/augusti.
                Någon måste utnämnas (urnämna sig själv) till "träffarrangör" om en mer organiserad träff skall planläggas (med bokning i förväg av hytter/stuger, fiskekort, m.m.).................. kör på
                Flodström Stjördal och Verdal har de bra stigning på öring av hyfsad till bra storlek?
                Inte för att jag är någon expert direkt på öring i norska älvar men kan alltid passa i väg svaret till brodern han är fanatiker på området (efter laxfisket då!) mvh
                I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!

Kommentera

Ursprungligen postat av TAMTAM Visa inlägg
                  Flodström Stjördal och Verdal har de bra stigning på öring av hyfsad till bra storlek?
                  Inte för att jag är någon expert direkt på öring i norska älvar men kan alltid passa i väg svaret till brodern han är fanatiker på området (efter laxfisket då!) mvh
                  Har inte koll på Verdal men i Stjørdal vet jag att det finns stor öring, ja jävligt stor faktiskt.

En sidoälv i Sjørdal ståtar med Norgesrekordet på havsöring vet jag (kommer inte på namnet på sidoälven just nu) Tror den fisken var på 12 kg.

Har inte sett många öringar i Sjørdalselv då jag nästan aldrig har fiskat där under "sjøørrettid". Men en gång fiskade jag i månadsskiftet juli/augusti med M. Kymling. Han tog lax på både 15 och 17 kg. En av de andra som fiskade med oss fick en havsöring på över 4 kg. Den lyckades vi 4 sätta i oss som ørret surret i rømme, hehehe. Blev inget fiske efter den middan-phu!

Men Verdalselv, skall kolla lite senare efter helgen.

Ang träffen så ser jag för mig en träff runt slutet av juli, möjligen början av augusti men inte senare. Att jag valde Verdal och/eller Stjørdal är för att dem två älvarna ligger bra till för Svenskar och älvarna lämpar sig för flytlinefiske den tiden, det mest trevliga flugfisket efter lax och havsöring.

Men det är ju bara mitt förslag och jag har ju ingen aning om vad ni andra uppskattar av typen fiske? Så kom gärna med förslag.......
                  Mvh Flodström
                  Flyfishing for salmon

Kommentera

jag håller med flodström, flytlinefisket är det roligaste. kul med kastkurser för dom som vill komma igång lite. kanske kan hjälpa till lite där jag med. tidsmässigt så låter det ju bra.

Måste läsa på lite om dessa älvar.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Jimmykay, 2025-05-21, 06:22
                    0 svar
                    156 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Jimmykay  
                    Arbetar...
                    X