Flugfiskeset :) - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Flugfiskeset :)

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Jock Scott Visa inlägg
    Tycker du ska börja med Gädd kitet då. Gäddan, är ju den roligaste "flug fisken" bland de icke ädla sorterna
    Eller iaf, den som inte är så svår att övertala att hugga och som slåss bra.

Sedan kommer ju ganska snart julafton. Och vem vet vad du får i julklapp om du varit en snäll gosse?
    Haha vem vet vad jag kan få i julklapp (Tomten kanske? )
    Börjar med gädd-kitet då tror jag fast inte helt säker än har ju mitt jerkbait för gädda men som sagt får se lite
    En urusel fiskedag klår vilken bra arbetsdag som helst.

Kommentera

Är säker på att du får kul med gäddorna på fluga. Är trots allt ganska annorlunda, både till sättet att kasta och fiska hem betet. + att drilla fisken, är ju rätt stor skillnad från spinn, eftersom du nästan inte har varken utväxling eller slir broms alls på flug rullen.

Kolla in detta:

Senast ändrad av Jock Scott; 2009-09-09, 21:41.
      What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

dubbel post.

Kommentera

Har sett de innan
          men fortfarande osäker aborre eller gädda båda trevliga sportfiskar

Kommentera

Prioriteringar, prioriteringar suck! Ja, har man litet begränsad budget kan det vara tufft. Men se det så här. Om du (tjat, tjat!) skaffar Gädd prylarna nu? Så är det ju inte sååå väldigt mycket kvar av flugfiske säsongen 09 egentligen. Och då hinner du nog spara ihop till Pool 12 grejorna m.m tills nästa säsong start eller hur?

Dessutom, eftersom gädd kitet är kraftigare. Så kan det vara litet lättare att lära sig kasta med det oxå.
            Senast ändrad av Jock Scott; 2009-09-10, 20:33.

Kommentera

Prioriteringar, prioriteringar suck! Ja, har man litet begränsad budget kan det vara tufft. Men se det så här. Om du (tjat, tjat!) skaffar Gädd prylarna nu? Så är det ju inte sååå väldigt mycket kvar av flugfiske säsongen 09 egentligen. Och då hinner du nog spara ihop till Pool 12 grejorna m.m tills nästa säsong start eller hur?

Deesutom, eftersom gädd kitet är kraftigare. Så kan det vara litet lättare att lära sig kasta med det oxå.
              Förlåt att jag är så velig men ska nog skaffa det nu du har rätt orka sitta och vela imon ska de beställas så får jag önska mig pool 12 setet till jul
              tack för dina inlägg dom har varit väldigt bra

Kommentera

Jag tycker inte du är velig alls. Klart, att man blir litet ställd när man har att välja mellan "A" och "B". Jag velar dock just nu i valet mellan inköpet av en Intemediate eller sink tip lina för put and take fisket lol. Och sedan har jag ca 3-5 olika, men lika bra märken att välja ibland Irrk!

En tackar, en tackar!
                Senast ändrad av Jock Scott; 2009-09-10, 20:48.

Kommentera

Dessutom, eftersom gädd kitet är kraftigare. Så kan det vara litet lättare att lära sig kasta med det oxå.
                  Är väl ändå lättare att lära sig flugfiske med lättare klasser...tänkte på kast teknik, placering etc etc..

/M
                  Mina Placeringar:
                  2:a plats - Mälaren Mästerskapet Höstupplagan - Team Tail.
                  2: plats - Fångade tävlingens näst största gädda 100+ Roslags Pike

Kommentera

Säg inte det. Ett tyngre spö / lina är mindre vindkänsligt t.ex.

Kommentera

Säg inte det. Ett tyngre spö / lina är mindre vindkänsligt t.ex.
                      Vindkänsligheten kan jag hålla med om, men att det skulle vara lättare har jag ändå svårt att se . - men smaken är som baken! Delad!

skitfiske!

/M
                      Mina Placeringar:
                      2:a plats - Mälaren Mästerskapet Höstupplagan - Team Tail.
                      2: plats - Fångade tävlingens näst största gädda 100+ Roslags Pike

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av fiskaren!, 2010-02-26, 20:27
                      29 svar
                      3 212 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg s1lvertungas  
                      Arbetar...
                      X