Lite tips för fiske i klarälven september. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Lite tips för fiske i klarälven september.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Dessutom är det ju viktigt att äta bra och gott för att orka. Mycket viktigt
    / MOM

Min fiskebutik:
    http://www.flyhookfiller.se

Kommentera

Glöm inte kaffet och whiskey hutten vid elden heller.

Senast ändrad av Jock Scott; 2010-10-20, 10:24.
      What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

Ursprungligen postat av Jock Scott Visa inlägg
        Glöm inte kaffet och whiskey hutten vid elden heller.

Nej de e en av höjdpunkterna så den missar man sällan
        www.kronos.pixbox.se

Kommentera

Du Groggo?

Du vet den där torr flugan du tipsade mig om för ett tag sedan. Nu finns det möjlighet att få tag på svart påfågels herl på westforkfly.se. om man ber ägaren ta hem. Jag är nämligen litet osäker på om han tog hem fler förpackningar än just den påsen jag beställde? Jag köpte sådant herl till bland annat svart kroppade LNH flugor. Bytte dock ut det bruna orginal hacklet mot det blå / grå Blue Dun. Och herlet funkade också fint till litet mer feta Black Gnat bl.a. Blev toppen bra! Svart, ger ju litet bättre siluett verkan än brunt som bekant.
          Senast ändrad av Jock Scott; 2010-10-21, 12:36.

Kommentera

Du Groggo?

Du vet den där torr flugan du tipsade mig om för ett tag sedan. Nu finns det möjlighet att få tag på svart påfågels herl på westforkfly.se. om man ber ägaren ta hem. Jag är nämligen litet osäker på om han tog hem fler förpackningar än just den påsen jag beställde? Jag köpte sådant herl till bland annat svart kroppade LNH flugor. Bytte dock ut det bruna orginal hacklet mot det blå / grå Blue Dun. Och herlet funkade också fint till litet mer feta Black Gnat bl.a. Blev toppen bra! Svart, ger ju litet bättre siluett verkan än brunt som bekant.

Hej Jock ja jag såg att du hade gjort de på Edge

jag har gjort några LNH fast lite ändringar :p

Krok: Kamazan B100 stl.16

Butt: Röd

Bakkropp: Avskalat påfågelhearl (färgat lila)

Thorax: påfågelhearl (lila)

Hackel: svart Metz

ska se i helgen om man kan lyckas lura upp nån Harr på denna

ska nog göra en beställning tack Jock
            www.kronos.pixbox.se

Kommentera

O.k.

Låter som en intressant variant med en slankare LNH med lila Påfågel quill. Den måste väl Harren bli nyfiken på tycker jag. Lila, är ju en mycket bra "Harr färg" dessutom. Antar att det var den bak tanken du hade när du band den.

Nu har jag inte just lila herl. Men ska göra den quill kroppen av naturell Påfågel istället. Det blir ju fina och ledade kroppar av sådant material.

Tack för tipset.
              Senast ändrad av Jock Scott; 2010-10-21, 16:23.

Kommentera

O.k.

Låter som en intressant variant med en slankare LNH med lila Påfågel quill. Den måste väl Harren bli nyfiken på tycker jag. Lila, är ju en mycket bra "Harr färg" dessutom. Antar att det var den bak tanken du hade när du band den.

Nu har jag inte just lila herl. Men ska göra den quill kroppen av naturell Påfågel istället. Det blir ju fina och ledade kroppar av sådant material.

Tack för tipset.

No probs Jock du hjälper så många så "dä ä bar gött o kun ge nö tbax"

Japp baktanken stämmer bra, finns ju en gammal våtfluga som fortfarande funkar "Deep Purple" så why not try tänkte ja o vips så blev den :p du kommer att kunna läsa om hur den funka när ja kommer hem
                ja tror nog naturell funkar lika bra
                www.kronos.pixbox.se

Kommentera

Tackar, tackar! Du är en reko snubbe du med.

Förstod nästan att du hade Deep Purple i bakhuvudet när du skapade den lila LNH flugan. Jag har en fiske kompis i Stockholm, som gjorde en torr variantt på Deep Purple med lila kroppshackle för sitt Harr fiske i norra dalarna där han hade sitt lands ställe. Han hade rätt fina framgångar med den flugan. Så jag tvivlar inte ett ögonblick på att din torris kommer att sitta i många Harr käftar i framtiden.

Kommentera

Fisket frös inne kan man lugnt säga de kröp aldrig över på + sidan det låg mellan -3 till -11, o när vatten tempen sjunker fort så blir fisket därefter o då kan man bara hoppas på regn så ytempen ökar nån grad så kan de bli en liten kläckning,inte ett liv på ytan o igenfrusna spöringar så summa sumarum så blev det väl ca:4 timmars fiske ... men men trevligt sällskap o god humor räddade även denna helg
                    www.kronos.pixbox.se

Kommentera

Fn vilken otur du har! Ja, nu kom kylan i turbo fart detta år. Sedan får man ju se om det endast är en tillfällig köld knäpp eller ej?

Hoppas på det senare. Vill ju ut minst 1 -2 ggr till innan isen lägger sig på allvar. Blir väl till att ta med sig sjunk linan nu ut i fall att....

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Jag, Sture, 2025-02-16, 20:20
                      1 svar
                      336 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Okoun
                      av Okoun

Startad av Jimmykay, 2025-05-21, 06:22
                      0 svar
                      134 visningar