Hejsan - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hejsan

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Hej svejs i lingonskogen....
    Jag är också ny här.
    Man brukar märka när man har blivit av med flugan för det snärtar till i tafsen men framförallt så märks det ju om man fiskar torrt eftersom man inte har något att titta på. Det är bara att knyta på en ny. Mitt största problem med flugbyte är att det försvinner allt mer av tafsen för varje gång pga att synen blir sämre och sämre.
    Jag fiskar mestadels där man bara får använda flugspö och därmed behövar jag ju inte välja. För det mesta släpper jag tillbaka den eventuella fångsten och brukar klämma in hullingen på kroken.
    Till gädda däremot vill jag nog ha mitt spinnspö fast jag har bundit ett antal gäddflugor ifall jag skulle få lust att testa.
    Eftersom jag har en fritidsbåt så blir det inte så mycket fiske under vår och sommar för då är det båtunderhåll och båtliv som gäller men efter torrsättningen i september/oktober blir det en hel del fiske. Från båten fiskar jag praktiskt taget aldrig eftersom jag varken kan eller är intresserad av havsfiske.

Jag arbetar hemma med en typ av jourtjänstgöring (SMHI) vilket gör att jag har massvis med tid att knyta flugor, jag säger knyta för jag är ingen expert. Jag har flugbindningsgrejorna framme och knyter att par varje dag. Hämtar ofta inspiration här på nätet. Datorer har varit ett stort intresse sedan ABC-80 kom in i mitt liv på mitten av 80-talet. Vill minnas att jag köpte min första MS-dos-maskin 88, en 16MHz XT med TURBO. På den tidan var jag nog en datanörd med programmering i Pascal som största intresse, men idag är jag bara glad om jag kan få igång maskineriet.
    Jag säger HEJ till alla och på återseende i höst. Vi skall försöka ta oss till Skåne, Danmark och Tyskland med båten i sommar.
    Dett blev egentligen en liten presentation av mej själv i en annans tråd och det var ju inte meningen.
    C&R ???
    Det gäller väl bara dom som får något och använder krokar utan hulling?

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
    Startad av Jimmykay, 2025-05-21, 06:22
    0 svar
    149 visningar
    0 gillar
    Senaste inlägg Jimmykay  
    Arbetar...
    X