Flugfiskeutrustning - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Flugfiskeutrustning

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Flugfiskeutrustning

Min sambo önskar sig en flugfiskeutrustning och jag har ingen aning om vad jag ska köpa till henne. Såg att Loop har paket, Loop adventure kit, med allt för 1500:-. Hur är det som nybörjarset? Såg ett annat loop-set på Sportings hemsida, Loop Black Line, som kostade 1800:-. Någon annan rekomendation i den prisklassen?

Vilken aftm-klass ska jag välja? Black Line finns i 4/5, 5/6 och 6/7. Loop adventure kit finns i 5/6, 6/7 och 7/8. Hon ska fiska här i Göteborg på blå kortet, tror att det är regnbåge, men det ska ändå vara så allround som möjligt. Tack på förhand.
    MVH

JD

jag skulle tro att 5-6 eller 6-7 är mest alround men vilket det vet jag inte finns hur mycket som helst!
    Jag tycker inte du är tillräckligt seriös, man ska vara seriös.

Kommentera

ja ta det lungt!!!

jo klass 5/6 är det mest allround du kan få!!! tillräckligt mycket ryggrad för att kasta lite tyngre rengbågs flugor men oxå perfekt i harrströmmen med torrflugan!!! klarar kast i lättare vind men kan oxå ge delikata presentationer. Nej men ärligt då tycker jag att 5/6 är den mest ultimata klassen det blir oxå lite lättare att lära sig att kaste med den än den lite tyngre klass 6/7.

hoppas att det hjälper lite!
      Deluxe lures thats my work.

Kommentera

Re: Flugfiskeutrustning

Originally posted by JD
        Min sambo önskar sig en flugfiskeutrustning och jag har ingen aning om vad jag ska köpa till henne. Såg att Loop har paket, Loop adventure kit, med allt för 1500:-. Hur är det som nybörjarset? Såg ett annat loop-set på Sportings hemsida, Loop Black Line, som kostade 1800:-. Någon annan rekomendation i den prisklassen?

Vilken aftm-klass ska jag välja? Black Line finns i 4/5, 5/6 och 6/7. Loop adventure kit finns i 5/6, 6/7 och 7/8. Hon ska fiska här i Göteborg på blå kortet, tror att det är regnbåge, men det ska ändå vara så allround som möjligt. Tack på förhand.
        Blå kortet gäller väl bara Norra Långevattnet, eller?

Dåligt med inplantering där på senaste tiden.
        sigpic

Kommentera

Jo, Norra Långevattnet hette det. Tappade bort namnet. Har själv inte fiskat där men vi vann två kort på sportfiskets dag i somras. Det var där vi provade att flugfiska. Instruktören hjälpte mig med första kastet och det blev napp direkt så jag fick inte kasta mer och har inte ens lärt mig grunderna.

Lotta däremot lyckades tappa tre firrar och fick stå sina 15 minuter så nu är hon såld. En tjej på hennes jobb flugfiskar så de lär fiska en del framöver. Försöker uppmuntra henne så gott jag kan. Kanske kan bli en fiskeresa framöver i alla fall.
          MVH

JD

Kommentera

Kolla in denna annonsen. Köp till backing etc för 250 kr så får du spö 3 linor, 2 spolar o en rulle plus lite flugor o tafsar. Blir då 1250 för allt och det är billigt tycker jag. Jag har ett o det fungerar finfint.

http://www.fiskefiskar.se/PDF/F-F-annons.pdf

Kommentera

Jag har själv ett Guideline Tricast spö klass 5, perfekt för Regnbåge, Öring, Harr

Kostar väl 1899 kronor för själva spöt, men jag köpte mitt för 999 på en flugfiskemässa, så åk till mässan o käna flera hundra kronor! hehe
              ett råd bara, en Rulle kan du köpa till som Okuma Integrity (har den själv) hehe skitbra o prisvärd, kostar väll 499 eller liknande... Lina kan du ju kolla på i affären!

TRICAST
              /Lazinko

Kommentera

Lazinko: Var var fiskemässan?
                MVH

JD

Kommentera

[QUOTE]Originally posted by JD
                  Lazinko: Var var fiskemässan? [/QUOT

Svenska Flugfiske mässan... http://www.flyfishingfair.com/fair/index.asp
                  Jag har vart på den 2 ggr och kan rekomendera den!

För det sista som överger fiskeren är ju hoppet!

Kommentera

Tricast var det inte några flugspö som var popolära för några år sedan

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Jag, Sture, 2025-02-16, 20:20
                    1 svar
                    347 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Okoun
                    av Okoun

Startad av Jimmykay, 2025-05-21, 06:22
                    0 svar
                    145 visningar