Ursprungligen postat av Jock Scott
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
flugfiskeknutar
Collapse
X
-
Jag har precis spanat in den fyllda asken och resensioner på den och det får nog bli en sån så fort jag fått sålt mitt jerkspö=) lite ont om papper i fickan efter dessa förbenade räkning som tvunget ska betalas=) så du e från sjöbo,inte jättelångt från mitt gamla hem i Ljungbyhedsigpic
-
O.k.!
Jo, att börja bygga upp sin grund flug fiske utrustning är ju en kostsam historia. Ja, förresten all slags sport fiske utrustning kostar ju rätt feta slantar. Och som sagt dessa trista räkningar!
Hoppas att du snart får ditt jerk spö sålt nu då.
Asken "Regnbågen" är en bra början.
Jaha! Så du bodde i Ljungbyhed. Jag bor ca 1.5 mil utanför Sjöbo i riktning mot Tomelilla - Simrishamn ungefär. Björka dammen, är mitt hemma vatten kan man ju säga. Men fuskar även litet med pimpel fiske i Vombsjön på vintrarna....De gånger det är tämligen risk fritt att gå på isen vill säga? Tyvärr, är det ju inte så ofta som man skulle vilja.Senast ändrad av Jock Scott; 2011-09-28, 20:17.What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.
Kommentera
-
Fick sålt det idag mister=) härligt,jajemen mitt inne i hålan bodde jag!! Inte den roligaste by man kan bo i men jaja jag bor ju inte längre där så det e lugnt nu hahaha har du fiskat i harasjömåla?? här uppe? bra flugfiskevatten har jag hört,hoppas lite på att vi ska dit i helgen...men det märker vi,får kolla den ekonomiska situationen hur den ser ut om man kan beställa du vet vad =)sigpic
Kommentera
-
Toppen! Då är flug köpet fixat då.
Nä, Ljungbyhed, är väl inte stället där det är speciellt mycket håll i gång kan jag tro? Och den byn jag bor i är också en mycket lugn håla. Men i min ålder, så blir det inte så mycket röja. Och man lär sig uppskatta en bakåt lutad levnads stil och lugnt boende med åren.
Speciellt sedan man bott i Stockholm i ca 29 år. Man hann med en hel del på den tiden.
Jo, I Harasjömåla har jag fiskat ett par ggr. I "flug strömmen" bara en gång dock. Kan vara knepigt att få plats där. Men de andra pölarrna inom området skäms inte för sig.Senast ändrad av Jock Scott; 2011-09-29, 16:11.What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.
Kommentera
-
Nej det får dessvärre vänta,då det fanns en räkning till men men jaja sånt e det,ja nej man har kommit ifrån det där röjet och som du skrev en mer leanback livsglädje=) Ja strömmen verkar vara poppis tydligen hahaha får åka aptidigt men det gör inget....Ursprungligen postat av Jock Scott Visa inläggToppen! Då är flug köpet fixat då.
Nä, Ljungbyhed, är väl inte stället där det är speciellt mycket håll i gång kan jag tro? Och den byn jag bor i är också en mycket lugn håla. Men i min ålder, så blir det inte så mycket röja. Och man lär sig uppskatta en bakåt lutad levnads stil och lugnt boende med åren.
Speciellt sedan man bott i Stockholm i ca 29 år. Man hann med en hel del på den tiden.
Jo, I Harasjömåla har jag fiskat ett par ggr. I "flug strömmen" bara en gång dock. Kan vara knepigt att få plats där. Men de andra pölarrna inom området skäms inte för sig.sigpic
Kommentera
-
Det dyker alltid upp ett sådant där dj.la kuvert till i brevlådan när man minst behöver det!
Så sant som det är sagt!
Och jag är inte typen som uppskattar att ränna på dans hak längre heller.
Jag tror det kan vara en god ide' att ringa och tinga tid i Flug strömmen. Minimerar risken mot att åka dit på vinst och förlust och kanske bli blåst på det roliga?Senast ändrad av Jock Scott; 2011-09-29, 17:33.What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.
Kommentera
-
Får du råd så se förfan till o fiska strömmen! Var där i helgen o körde strömmen i söndags, har ratat det "konstgjorda" vattnet, men satan va roligt det va. Väldigt varierat ned många forsnackar osv.
Ska du fiska fluga kan jag rekommendera Gategylet, fiska av kanterna på näckros bältena. Vitt, oranget o oliv funkar fint på zonker iaf. De har en del flugor i shopen där uppe med för vettiga pengar.
Skitfiske på dig!
Kommentera
-
Då har du samma inställning som jag.Ursprungligen postat av rocknroll Visa inläggja för jag hade gärna velat prova strömmen och se fisken som ev följer efter flugan=) kan nog villigt erkänna att jag aldrig varit typen som gillar att hänga på dansställen,sticker hellre till vattnet och fiskar...
Håller tummarna att du kommer till i strömmen.
Skit fiske från mig med!What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.
Kommentera
Kommentera