Goddagens, var nere hos min lokala handlare idag, sökte ett billigt men skönt flugspö och blev rekommenderad ett sjö eller strömsländan, kommer inte ihåg vad han sa...
inkl lina var det iaf... för söp och lina ville han iaf ha 1100:- tycker ni det verkar okej? eller kan jag lika gärna satsa på ett RT arezzo spö, eller något annat billigt...?
Det jag flugfiskar vanligtvis är gädda, och till det har jag redan en bra utrustning, jag har provat de flesta olika typer av spön, snabba och långsammare och har egentligen ingen favorit... men nu ska jag ha en liten 4 eller 5:a att fiska harr med..
Och vad jag funderar över är om det är värt pengarna...
Vad jag vet kommer jag bara att använda spöet i en vecka i fjällen, men man vet ju aldrig om det blir mer sen... isf kanske en eller två ggr per säsong...
Vad säger ni?
inkl lina var det iaf... för söp och lina ville han iaf ha 1100:- tycker ni det verkar okej? eller kan jag lika gärna satsa på ett RT arezzo spö, eller något annat billigt...?Det jag flugfiskar vanligtvis är gädda, och till det har jag redan en bra utrustning, jag har provat de flesta olika typer av spön, snabba och långsammare och har egentligen ingen favorit... men nu ska jag ha en liten 4 eller 5:a att fiska harr med..
Och vad jag funderar över är om det är värt pengarna...
Vad jag vet kommer jag bara att använda spöet i en vecka i fjällen, men man vet ju aldrig om det blir mer sen... isf kanske en eller två ggr per säsong...
Vad säger ni?
Kommentera