Flugspö...? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Flugspö...?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

”Vad jag vet kommer jag bara att använda spöet i en vecka i fjällen, men man vet ju aldrig om det blir mer sen... isf kanske en eller två ggr per säsong...”

Känns lite som overkill med spön för en halv månadslön om det ska användas så kort tid per år.

Strömsländan SS eller Pool12 Symphony är bra spön under 2000:- Bra rullar finns att få för halva summan och en lina + backing samt några tafsar och du är uppe i en lax till. Sen behöver du några gångbara flugor och något att förvara dem i. Det lär bli en slutkostnad på upp mot 4500 - 5000:-

Men RT kommer aldrig upp i den kvaliten och kan du hantera ett flugspö så får du ut mycket mera av de här prylarna än ett Arezzo-set! Men RT:s grejor fungerar ju om man nu promt vill ha ett billigt flugspö men men ...
    Må vi alla ha ett intressant fiske!

Kommentera

Du kan ju ta ett snack med GW om det här spöet som han har till salu här.
      LOOP YELLOWLINE, 9,7 fot klass 4-5.

Kommentera

Originally posted by 747
        Någon som äger ett Sage spö?
        Dom ska ju vara rätt dyra men med livstids garanti så lär dom nog vara värda det.. Om den nu har bra egenskaper?
        Jag äger två #5 varav det ena är till salu. Se:

Kommentera

Nu när vi ändå är inne på flugspön.. Jag har ett Loop Adventure 6-7:a som jag har haft i 3 år då jag började med flugfiske.
          Har inte haft några somhelst problem med det men tycker den börjar bli lite "mjuk". Då jag oftast fiskar i en Put&Take sjö så behöver jag komma ut lite längre då det som vanligt vakar några meter längre ut än dit jag kommer. Fluglinan jag har är 23 meter och den skjuter jag oftast ut men som sagt.. Några meter till.

Vill inte ha annan sorts lina än den jag har (WF) så ska man gå upp till ett 7-8:a spö eller har ni några bättre råd?

Kommentera

Du kan testa med en lina som skuter bättre än den du har. Du kan tex testa GuideLine Pounch Pro. Grymt skjut i den linan. Att gå upp till #7/8 för bängbåge fiske är lite tokigt tycker jag. Spöna blir styvare coh det tar bort känslan. De gånger jag nu fiskar bängbåge gör jag det med #3/4. Jag tycker itne det spelar så stor roll om man kommer ett par meter längre eller kortare, man får fisk ändå

att köpa ett fint sagespö eller annat spö i den klassen för ett par gångers fiske varje år känns lite overkill tycker jag också, men har du pengar kan jag varmt rekomendera g.loomis stream dance. kanonspön

Jag lärde mig själv fiske med ett RT och jag har haft turen o få ett spö som håller och fungerar som det ska. Det är lite tungt men det gör ändå sitt jobb. ett RT sett kan du få för runt 1000kr och det kanske räcker för dig... men man får vad man betalar för.

Kommentera

Det blev inte något nytt spö alls, en kompis tyckte det var korkat att köpa för att bara använda så lite så han slängde sitt hardyspö på mej...
              Fiskefokus - min alldeles egna fiskeblogg.

Kommentera

Den som har mest prylar när man dör vinner!

Köp ett Sage SLT, funkar bra för mig iaf.
                [FONT=Verdana]//Flugspöviftaren[/FONT]

Kommentera

DEt var annat än pajkastning det!

Kommentera

Skulle hellre villa säga att den som har mest prylar när han lever vinner. Vem f¤a har användning för prylarna i kistan?

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Jimmykay, 2025-05-21, 06:22
                    0 svar
                    156 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Jimmykay  
                    Arbetar...
                    X