Flugbindar material set?? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Flugbindar material set??

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Flugbindar material set??

Hej, jag har bundit litte flugor här förut men nu är materialet slut och jag gillar inte min fiske affär här dom är väldigt otrevliga och höga priser har dom, men nu till saken detta sett med bara bindningsmaterial är det värt att köpa jag är inte elit eller proffs på att binda faktiskt ganska dålig men detta sett http://www.jakto.se/fiske/flugfiske/...sats-3496.html eller är det bättre att köpa löst?

Om du är säker på att du ska fortsätta med flugbindning skulle jag rekommendera och köpa grejerna löst. Dessa kit brukar inte ha den bästa materialet man kan få på marknaden. Ett tips är att du letar reda på några flugor du vill binda, sen letar du reda på materialet som behövs till dessa.

Städ, trådhållare & sax bör du ha i bättre kvalite för att lyckas.
    FLUGA: Fjällröding 1.5kg / Öring 0.8kg / Harr 1.5kg / Regnbåge 1.72kg / Gädda 6.84kg
    SPINN: Gädda 6,5kg / ?kg Abborre / ?kg Gös

Min blogg http://mojosfiske.blogspot.com/

Kommentera

Hej igen! Den där satsen, är duglig att starta upp sitt bindande med. Men är benägen att hålla med mojoman i vad han säger här ovan. Den här satsen innehåller iaf. väldigt lite av material man sällan använder. I vissa bind satser, så förkommer det i bland en ganska stor mängd material som man mycket sällan har användning för och mindre av användbara dito då.
      Vilket ju är rätt surt att upptäcka.

Men de Kinesiska och Indiska tupp nackarna som förekommer i 99 fall av 100 i sådana här färdiga bind satser. Duger endast skapligt till torr flugor om du använder 2 mm tjocka foam remsor till torr fluge kroppar från flyt foam ark, som hjälper upp flyt förmågan en del.

D.vs att du lindar en smal remsa sådan foam runt krok skaftet till en kropp.

Panduro Hobby, säljer sådana foam ark billigast under namnet " Dekor gummi" Men köp då inte varianten som är själv häftande!

Brun, grön, gul, grå och svart. Är de mest användbara färgerna.

Kroken kommer också snart att behövas kompletteras. De 20 st av varje sort som följer med i satsen har du snart bundit upp.

Rekommenderar Daichii krokarna eftersom de är billiga men bra och säljs i 100 pack för runt 60:- - 75:- per förpackning beroende på krok sort? Streamer krokarna är de dyraste = 75:-

Iaf. är mindre mängder än 50 st krok per krok köp av varje sort och storlek rätt meningslöst.

Mustad och Kamasan, har hyfsat billig krok som är helt o.k. också. Men då säljs de endast i 25 pack.
      Senast ändrad av Jock Scott; 2012-02-09, 18:38.
      What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
      Startad av Jimmykay, 2025-05-21, 06:22
      0 svar
      149 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg Jimmykay  
      Arbetar...
      X