Fel på Pool Powerfly Combo? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fel på Pool Powerfly Combo?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Det handlar om så små mängder såpa = några få droppar, att det knappast är troligt att det har någon inverkan på mjukgöraren i fluglinor. Hur som helst, så har så har jag då inte haft några problem med detta rengörings förfarande. Och naturligtvis så ska man ju sköja linan efteråt dessutom.
    Men det är klart att oroar man sig? Då ska man ju köpa någon special, lin rengöring.
    What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

Man kan väl använda vad man vill till rengöringen av linor, men det handlar ju ofta om ganska mycket pengar. Så medel avsedda för ändamålet är det ända jag skulle rekommendera någon. Specialmedlena är i och för sig ganska dyra, men vid rätt användande räcker de länge

Kommentera

hade samma klet på min intermed. lina när jag köpte den. Första trippen så "kletade" den sig kändes det som och svårt att få fart på linan. Rengjorde linan 3 gånger med cobra spitt och det kletiga försvann. Nu skjuter linan hur bra som helst.

Tror att de lägger på nått medel på vissa linor så att dessa inte torkar ut på hyllorna. Bara en teori
        FLUGA: Fjällröding 1.5kg / Öring 0.8kg / Harr 1.5kg / Regnbåge 1.72kg / Gädda 6.84kg
        SPINN: Gädda 6,5kg / ?kg Abborre / ?kg Gös

Min blogg http://mojosfiske.blogspot.com/

Kommentera

Har tagit kontakt med Beten.nu och de hänvisade att jag skulle skicka tillbaka linan så skulle jag få en helt ny tillbaks, får hoppas detta löser sig genom detta, tack för all hjälp än så länge

Kommentera

Juste av beten.nu Och minst stök för dig på det hela taget.

Kommentera

Hallå, fått tillbaka ny lina från företaget, fick dock en annan lina som heter "Scierra HMT v2 Fly Lines" hoppas denna blir bättre

Kommentera

Fast är värdelös på fiskeknutarna man använder till att knyta på fluglinan på backningen... tycker det är skitsvårt...

Edit: Använde albrightknuten
                Senast ändrad av Aznilsson; 2012-07-05, 18:26.

Kommentera

Albright knuten bör fungera bra. Men den gamla, hederliga nål knuten är lätt att göra om man använder ett ihåligt plast skaft från en bomulls pinne (Topz) i stället för en grov nål.

Kommentera

Okey, får bli nästa knut Skönt med öggla på linans ände så jag kan göra den vanliga Klinch knuten istället för att göra komplicerade knutar (Vilket jag inte är så bra på )

Kommentera

Du menar den ögla som du ska fästa tafsen i? Bättre då att göra en liten ögla på tafsens grov ände om sådan inte redan finns? Och sedan bara dra tafs spetsen igenom båda öglorna. Och därefter är det bara att dra åt sedan.
                      Senast ändrad av Jock Scott; 2012-07-06, 17:51.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Jansson00, 2026-02-10, 13:25
                      2 svar
                      187 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Jansson00  
                      Startad av PrN-Sweden, 2026-05-19, 08:09
                      1 svar
                      306 visningar
                      0 gillar