Jag hämtade ut mitt Incite-set tidigare idag. Beställde ett klass 5 och på spöt står det #5-6. Xact-linan som ingår ska vara #6. Jag fick bra rekommendationer av en vän som har samma set så förhoppningsvis duger det bra inledningsvis.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Erfarenheter Loop Incite 9" klass 5
Collapse
X
-
Förr klassades alltid spöna ex 5-6. Innebär #5 DT lina och #6 WF lina. Så det är en vanlig #6 du fått. Förstår inte varför loop skriver den som #5 när väldigt få fiskar med DT linor..Ursprungligen postat av Quagmire Visa inläggJag hämtade ut mitt Incite-set tidigare idag. Beställde ett klass 5 och på spöt står det #5-6. Xact-linan som ingår ska vara #6. Jag fick bra rekommendationer av en vän som har samma set så förhoppningsvis duger det bra inledningsvis.
Kommentera
-
Skillnaden mot förr var att då stod det nästan alltid dubbel klassning och då visste man vad man köpt.. Nu har de tagit bort dubbel klassningen och behållt DT klassningen fast troligen 95% använder WF linor....Ursprungligen postat av Jock Scott Visa inläggSitter väl i sedan gamla tider kan jag tro? Loop är långt ifrån ensam om detta.
Kommentera
-
Testkastade ett Incite 9' #5 när jag skulle skaffa nytt flugspö. Kändes ok, men gillade inte det."A bad day of fishing is still better than a good day at work"
SweCam Fishing:
https://www.youtube.com/user/fisherman993
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av Davbos, 2025-02-05, 13:05
|
8 svar
566 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg