Vadare? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vadare?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

prova vadarna och se om der är skllnad på dom. Testa och gå ner på knän, på huk osv typ rörelser man kan tänka sig göra ute i vattnet. Tycker att mina loop vadare har nästan för tight passform i vissa lägen. Kura ser lite slappare och vida ut.
    FLUGA: Fjällröding 1.5kg / Öring 0.8kg / Harr 1.5kg / Regnbåge 1.72kg / Gädda 6.84kg
    SPINN: Gädda 6,5kg / ?kg Abborre / ?kg Gös

Min blogg http://mojosfiske.blogspot.com/

Kommentera

Ursprungligen postat av mraxan Visa inlägg
      Även jag har beslut ångest ang vadare

Var och kollade på Vision Kura idag med skor, det kittet går på ca 3300kr. Bredvid dessa hängde Vision Keeper och hade en prislapp på 1995kr.

Nu till min fråga, är det värt att lägga de extra pengarna för Kura? Kura har ju svetsade sömmar och har även fickor vilket Keeper inte har.

Guideline har ju också bra priser på sina kit, men har inte vågat att kolla på dem så mycket då jag läste mycket skit om dem.
      Är precis som du ute efter andasvadare och kängor. Sneglat både på Vision Keeper samt Guideline Kispiox bland annat. Jag kommer dock vänta till Sportfiskemässan om drygt 2 veckor. Hur mycket eller lite de kommer "rea ut" återstår att se, men en bra rabatt på åtminstone 20% under mässan är nästan ett måste, så det kan du räkna med. Är du duktig på att prata så kanske 25-30%

Jag sparade en del pengar på att köpa mina flugfiske set nu under Älvsjömässan förförra veckan (handlade av Huntyard&Berras), plus att jag fick lite bättre grejer än räknat dessutom, bland annat en bättre flugrulle. Jag räknade på det i efterhand och hamnade på omkring 28% i rabatt. Ju mer man köper desto mer rabatt såklart

Så mitt tips är att vänta till mässan. Dessutom rear många butiker ut sortimentet via webb-butikerna just under mässan, bara för att slippa en förlust-helg på hemmaplan hehe. Så, om inte du ska till Jönköping så kan du hur som helst reka runt på nätet den helgen, eller be någon polare handla åt dig på mässan.
      Mina fiskepass på FishBrain (from. 2012-10-17): http://www.fishbrain.com/GaddMartin

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
      Startad av Brobaits Thomas, 2024-06-28, 09:34
      7 svar
      427 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg Peter B
      av Peter B

Startad av Davbos, 2025-02-05, 13:05
      8 svar
      463 visningar