Hö, rulle och lina - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hö, rulle och lina

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Kanske är lättare att ta med spöt till den lokala fiskebutiken? För mig känns det som en hel djungel.
    Kanske nöjer mig med en Int WFlina till att börja med.

Kommentera

Ja det eller ring Dan Tackel och be dem ta fram en normal sjunk och en ultra snabb sjunk klump + skjut lina till dej.
      What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

Ursprungligen postat av VonElffors Visa inlägg
        Kanske är lättare att ta med spöt till den lokala fiskebutiken? För mig känns det som en hel djungel.
        Kanske nöjer mig med en Int WFlina till att börja med.
        Det är en djungel med att hitta en fluglina man gillar, inte nog med det man ska hitta ett spö som man gillar också Bästa är att prova sig fram. Alla upplever spön och linor olika så enkelt är det, sen har man självklart proffs som kan hantera alla spön och linor.....men dit har jag själv långt kvar.
        FLUGA: Fjällröding 1.5kg / Öring 0.8kg / Harr 1.5kg / Regnbåge 1.72kg / Gädda 6.84kg
        SPINN: Gädda 6,5kg / ?kg Abborre / ?kg Gös

Min blogg http://mojosfiske.blogspot.com/

Kommentera

Japp, kan nog vara lite knepigt i början. Målet var väl att komma ner en bit i strömmande vatten, med begränsat utrymme. Beror ju på hur strömt/djupt det är. Fast om det inte är för djupt, så hade jag själv valt en kortklumpad snabbsjunkande sinktip ( vikt 11-13 gram ). Klart smidigast att ha koll på. Använder själv mest en airflo streamer max till den typen av fiske. Är det djupare en airflo dephtfinder F/S7 eller en rio outbound short I/S6. Båda riktiga ankare.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av Jansson00, 2026-02-10, 13:25
          2 svar
          152 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg Jansson00  
          Arbetar...
          X