Hallå!
Nu har jag lessnat på hela uppsättningen efter ett par år på nacken.
Sedan att man provkastade polarns utrustning gjorde ju inte humöret bättre..
Så med grova minnen i linan och fel balans mellan spö och lina i ryggen blickar jag mot mitt nya exceed spö och den urläckra danielsson classic dryfly rullen.
Men en sak saknas, och som många andra blir jag inte klok på linjungeln!
Dags att utnyttja er lin-botanister!
11-13g/170-200 grains är klassen på spöt.
Fisket är harr/öring i älvar och åar. Och när abstinensen smyger sig på, mättar jag begäret med regnbågsfiske i både rinnande och stilla vatten.
Så är i behov av en så nära det går minneslös lina, som går att kasta långt med (känslan med en lång fin loop och rak lina hela vägen ut till torrflugan är ju otroligt mysig).
Så, hur lyder valet av lina? Priset är ointressant, då det dyraste är avklarat.
Ypperligt tacksam för eventuell hjälp! Skitfiske på er.
Nu har jag lessnat på hela uppsättningen efter ett par år på nacken.
Sedan att man provkastade polarns utrustning gjorde ju inte humöret bättre..
Så med grova minnen i linan och fel balans mellan spö och lina i ryggen blickar jag mot mitt nya exceed spö och den urläckra danielsson classic dryfly rullen.
Men en sak saknas, och som många andra blir jag inte klok på linjungeln!
Dags att utnyttja er lin-botanister!
11-13g/170-200 grains är klassen på spöt.
Fisket är harr/öring i älvar och åar. Och när abstinensen smyger sig på, mättar jag begäret med regnbågsfiske i både rinnande och stilla vatten.
Så är i behov av en så nära det går minneslös lina, som går att kasta långt med (känslan med en lång fin loop och rak lina hela vägen ut till torrflugan är ju otroligt mysig).
Så, hur lyder valet av lina? Priset är ointressant, då det dyraste är avklarat.
Ypperligt tacksam för eventuell hjälp! Skitfiske på er.

Fördelat på 3 m fronttapering, 6.7 m klump kropp och 12.4 m bak tapering. Så där kan man verkligen snacka om long belly.
Kommentera