Loops nya rulle ! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Loops nya rulle !

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Pike1
    Klipp dej o skaffa dej ett jobb o sluta gnäll
    Varför skall man inte få säga vad man tycker ?
    sigpic

Kommentera

Ursprungligen postat av Flodebanan
      Varför skall man inte få säga vad man tycker ?

Jodå flode visst får du de o de gör du ju oxå om de mesta hehe
      Skitfiske på dej
      En Gäddmamma va ute o simmade med sin lille son. Då kom en Wobbler o vickade förbi o sonen frågade, Mamma vad e de där. De va den där jävla horan som drog i väg med far din.

Kommentera

Ursprungligen postat av Unregistered12
        (Karp)metare torde väl ändå vara värre.
        Märkes tält,sängar och gud vet allt, som man desutom måste frakta dit på en märkes skottkärra

Vara värre? Det har jag svårt att tro. Det har säkert iofs mycket mera prylar, men det var inte riktigt det jag menade.

Det må stå ex. FOX på hela skiten, men det är ändå inte i närheten av priserna som råder på te.x vadare, spön och rullar inom flugfisket...
        sigpic

Kommentera

Du Flode som hackar på alla varför vill du inte svara på mitt inlägg? Eller missade du det bara?

Kommentera

Ursprungligen postat av Johannes R
            Varför skulle man inte vilja ha så dyra saker som möjligt? Har man råd så varför spara? Det är ju säkert sjukt bra kvalitet och snygg är den ju också så att avstå från att köpa den av principskäl är väl löjligt. Gillar man den inte ska man ju inte heller köpa den bara för att den är dyr. Tycker jag...

Tack Jan O för ett utförligt svar angående vad en s-vev är.
            Visst vill man ha det dyrate, har man pengar i badkaret så varför spara?

Det jag tycker är så fjantigt är att det inom flugfisket i MINA ögon råder en jävla massa överpriser så många saker samt att många fiskare är grymt märkesfixerade, speciellt vid märken som har dessa ?överpriser?.

När sedan någon i MINA ögon skriver "nu har dom sänkt rullen till fjuttiga 6k så massa personer har råd att köpa dem, nu är det ingen ide att köpa dem längre."

..får man ju lätt intrycket att det inte är p.g.a rullens funktionalitet killen/tjejen köper sin flugfiskerulle för, utan något helt annat.

Hur tänker han igentligen ? Jag får lite intrycket att han ser ner på folk, som kanske äntligen fått råd att köpa en "sådan där s-rulle".

Varför "är det ingen ide längre" ?

Vad är det som gör att det är tillgången och priset som styr, inte funktionaliteten?

Det undrar jag..
            sigpic

Kommentera

Visst vill man ha det dyrate, har man pengar i badkaret så varför spara?

Det jag tycker är så fjantigt är att det inom flugfisket i MINA ögon råder en jävla massa överpriser så många saker samt att många fiskare är grymt märkesfixerade, speciellt vid märken som har dessa ?överpriser?.

När sedan någon i MINA ögon skriver "nu har dom sänkt rullen till fjuttiga 6k så massa personer har råd att köpa dem, nu är det ingen ide att köpa dem längre."

..får man ju lätt intrycket att det inte är p.g.a rullens funktionalitet killen/tjejen köper sin flugfiskerulle för, utan något helt annat.

Hur tänker han igentligen ? Jag får lite intrycket att han ser ner på folk, som kanske äntligen fått råd att köpa en "sådan där s-rulle".

Varför "är det ingen ide längre" ?

Vad är det som gör att det är tillgången och priset som styr, inte funktionaliteten?

Det undrar jag..
              Att det är överpriser inom flugfisket beror antagligen på två saker. Det ena är att konsumenterna tillåter det. Dom som är väldigt intresserade av flugfiske kanske vill att det ska vara lite excentriskt och dyrt. Därför så gör det ingenting om det kostar.

Det andra är att av någon andledning så måste det kosta. Jag menar det finns ju företag som kopierar och gör billiga fiskeprodukter inom spinn/mete etc. Varför skulle dom inte kunna göra det inom flugfiske branschen?

Jag tycker personligen att det är kul att ha någonting som inte särskilt många andra har. Det behöver inte kosta mera men jag gillar saker som är relativt unika. Att ha ett väldigt högt pris på något är ju ett sätt att uppnå detta och därför kanske endel inte tycker om när priset sänks. Även om det fortfarande är dyrt.

Sen så är ju alltid funktionaliteten det viktigaste, det tror jag alla håller med om. Jag tror inte att den är sämre på dessa s-vev rullar. Men har man funktionaliteten så vill man kanske ha mer. Såsom design och exklusivitet.

Sen ska jag också tillägga att jag kan i princip noll om flugfiske så jag kan ha heeelt fel.

Kommentera

Ursprungligen postat av Johannes R
                Att det är överpriser inom flugfisket beror antagligen på två saker. Det ena är att konsumenterna tillåter det. Dom som är väldigt intresserade av flugfiske kanske vill att det ska vara lite excentriskt och dyrt. Därför så gör det ingenting om det kostar.

Det andra är att av någon andledning så måste det kosta. Jag menar det finns ju företag som kopierar och gör billiga fiskeprodukter inom spinn/mete etc. Varför skulle dom inte kunna göra det inom flugfiske branschen?

Jag tycker personligen att det är kul att ha någonting som inte särskilt många andra har. Det behöver inte kosta mera men jag gillar saker som är relativt unika. Att ha ett väldigt högt pris på något är ju ett sätt att uppnå detta och därför kanske endel inte tycker om när priset sänks. Även om det fortfarande är dyrt.

Sen så är ju alltid funktionaliteten det viktigaste, det tror jag alla håller med om. Jag tror inte att den är sämre på dessa s-vev rullar. Men har man funktionaliteten så vill man kanske ha mer. Såsom design och exklusivitet.

Sen ska jag också tillägga att jag kan i princip noll om flugfiske så jag kan ha heeelt fel.

Stämmer stämmer Jag är inte dum Inte på det sättet iaf, jag vet hur marknaden fungerar. Det finns exempel inom alla grenar.

Tydligen är inte funktionaliteten det viktigaste, "bara 6k, 50st ingen ide att köpa s-vev längre"... tyder ju precis på det.

Men jag vill fortfarande ha svaret från killen/tjejen som skrev inlägget, "6k, strunsumma, ingen ide längre"
                sigpic

Kommentera

Stämmer stämmer Jag är inte dum Inte på det sättet iaf, jag vet hur marknaden fungerar. Det finns exempel inom alla grenar.

Tydligen är inte funktionaliteten det viktigaste, "bara 6k, 50st ingen ide att köpa s-vev längre"... tyder ju precis på det.

Men jag vill fortfarande ha svaret från killen/tjejen som skrev inlägget, "6k, strunsumma, ingen ide längre"
                  Jo men andledningen till att han tycker det är ju just att han vill ha exklusivitet och enligt honom får man inte det med det priset. Det är vad jag tror iaf.

Kommentera

Ursprungligen postat av Pike1
                    Klipp dej o skaffa dej ett jobb o sluta gnäll

YEAAAAAAAAAAHHHHH!!! HEJA HEJA HEJA !

Kommentera

Skitsnack det finns billiga grejer inom flugfisket också.

Men visst är det mycket överpriser, rent tekniskt så är ju inte en flugrulle direkt en revolutionerande pryl av teknik och inte heller direkt svår att tillverka.

Märkesfixeringen finns inte bara inom flugfisket den finns inom allt fiske och även utanför fiskevärlden.....

/cobol

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Davbos, 2025-02-05, 13:05
                      8 svar
                      536 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Classe69  
                      Startad av Jag, Sture, 2025-02-28, 19:53
                      3 svar
                      572 visningar
                      0 gillar