Nybörjarvadare - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Nybörjarvadare

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Tack för bra synpunkter!

Vad tror ni om detta set?

Då jag bor i Umeå kan jag ju prova dem i butiken och få lite råd där. Men kan det vara ett rimligt set? Verkar ju kunna plocka ihop ungefär samma på wittlock till likande pris ev med skorna Jock Scott tipsade om. Fast då känns det ju bättre att gå till en fysisk butik och stödja lokala handlare.

Kommentera

Inget fel på det setet. Och ta med dig ett gäng kläder och sockor när du prövar vadarna i butiken.
      Senast ändrad av Jock Scott; 2011-09-17, 19:37.
      What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

När du långtids förvarar andas vadare .... Tex. över vintern. Häng dem rakt så att du inte får bryt veck som sedan med tiden kan börja läcka. Likaså, ska de förvaras mörkt och tämligen svalt.

UV ljus exponering och nylon material under lång tid är inte lyckat.

Tvätta inte andas vadare eller andas kläder i vanligt tvätt medel! Det försämrar andnings funktionen med tiden.

Här är ett bra special tvätt medel: http://www.go-nature.se/se/art/wash-in-cleaner.php
        Senast ändrad av Jock Scott; 2011-09-17, 19:55.

Kommentera

Ursprungligen postat av robertn Visa inlägg
          Tack för bra synpunkter!

Vad tror ni om detta set?

Då jag bor i Umeå kan jag ju prova dem i butiken och få lite råd där. Men kan det vara ett rimligt set? Verkar ju kunna plocka ihop ungefär samma på wittlock till likande pris ev med skorna Jock Scott tipsade om. Fast då känns det ju bättre att gå till en fysisk butik och stödja lokala handlare.
          Gl brukar göra bra saker, har mycket från dem (dock inte vadare - men bl a vadarjacka m m). Även en bra idé att stödja den lokala hökarn. Internet är bra, men att kunna gå in och få direkta tips och känna på sakerna är inte helt fel heller...

Kommentera

Har ett liknande problem, men för mig är det benen som är för långa, vadarnas ben alltså. Att mina ben skulle vara för korta ....... Ja de är korta, lite jobbigt att erkänna;-)
            Jag har hört att neoprenvadare ibland spricker i skarven mellan stövel och ben. Alla vadare som jag provat veckar sig ganska mycket just i det området, från ben till stövel.
            Tror ni det kommer vara något problem som resulterar i hål?
            Är det någon som känner till neoprenvadare med kortare ben. Skostorlek 40-41 men bara 30 (jeansstorlek) i benen.

Kommentera

Hej!

Att neopren vadare skulle spricka i skarven mellan vadare och stövel handlar nog merom dåliga fogar i så fall.

Angående ditt ben längds probem, så tycker jag du ska fråga runt hos handlare som Dan Tackel, Wittlock, Willys sport fiske och Mistpool t.ex. Det är möjligt att de kan hjälpa dig?

Kommentera

Säljarn som pratade om sprickor sålde guideline. Om sprickor inte är något problem kan jag stå ut med att det veckar sig. Finns det märken jag bör undvika lr några som är extra bra. Finns det neoprenvadare utan stövel?

Kommentera

Ron Thompson och Kinetic är sådana budget märken du ska hålla dig borta ifrån. Mycket ojämna i kvalitet på alla sina produkter.

Här är ett par riktigt bra neopren vadare i strump modell. ganska dyra dock:

Mer kommer om jag hittar några bra till juste pris?

Aqua Z - Pool 12 är ju inte så tokiga heller: http://www.wittlock.se/sv/utrustning...premium-q.html

Där har du iaf de 2 bästa efter vad jag kan förstå?

ABU vadarna är ju skapliga. Men eftersom det skiljer litet i pris ( ca 200:-) är det nog vettigare att köpa Aqua Z vadarna.
                  Senast ändrad av Jock Scott; 2011-09-18, 18:36.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                  Startad av Jansson00, 2026-02-10, 13:25
                  2 svar
                  149 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg Jansson00  
                  Arbetar...
                  X