Vision Big Dady - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vision Big Dady

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Vision Big Dady

Jag har tänkt att köpa ett Vision Big Dady set till vårens gäddfiske men min fråga är skall jag köpa klass 9 eller 10.
    Mvh Ronnie

9 hade jag nog gått på. 10 känns som att de ska bli tungkastat för en hand. 9 är inte heller så lätt.. Skiljer typ 1,5 gram i klumpen har jag för mig.

Men jag hade i alla fall valt klass 9. Någon jocke scott vet säkert skillnaden.

Har du möjlighet att testa 9 & 10 gör de för att se vad du tycker är bäst för dig. Det är nämligen du som ska fiska med det.
    Oh crap! VAfan har jag nu gjort!?

Kommentera

Big daddy finns även i klass 8.

Kommentera

kör klass 10 den som nån gång stått och bankat en hel dag med jerkspö kommer aldrig tycka det är tungt med flugfiske.. kan nämnas att det även är en fördel då det blåser. ett klass 10 spö kan väll jämföras med ett 40g haspel spö i fighting power så roliga fighter blir det i vilket fall

Kommentera

Jaha, då har jag ett förslag på 9an och ett på 10an så det är väl bara att fundera vidare.

Kommentera

Ca 3 gram ska det skilja, det låter lite men är en hel del när linan kommer i full fart.
            När jag köpte mitt gäddspö så fick det bli en nia, det räcker långt. En tia blir tungt att dänga med.
            A bad days fishing is better than a good day at work.

http://tenkarasverige.blogspot.com/

http://www.salmosalarfishing.se

Kommentera

Jag valde 10an... mer förlåtande för min bristande teknik, lättare att vända runt stora svårkastade flugor i grinigt väder.

Kommentera

Jaha då har jag en till av varje. Ni som har Big dady hur upplever ni spöt, skulle ni ha valt annan klass om ni hade köpt nu? Annars så får jag försöka hitta någon affär som har båda hemma och som har möjlighet att ordna provkastning.

Mvh Ronnie
                Senast ändrad av Siks; 2012-02-04, 08:25.

Kommentera

Jag kom att tänka på att det kanske finns något annat gäddspö som ni rekomenderar istället för big dady (helst inte dyrare).

Kommentera

Tipsare om att läsa ett litet test om gäddspön i senaste +MagazineFishEco sidan 65. Bland annat Vision Big daddy och Vision Venus ingår i testet.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Jag, Sture, 2025-02-28, 19:53
                    3 svar
                    603 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg engqvist  
                    Startad av Jansson00, 2026-02-10, 13:25
                    2 svar
                    95 visningar
                    0 gillar