Vision Big Dady - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vision Big Dady

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

God kväll igen Jock.
    Jo du har allt rätt i att 400:- är pengar det med men då köper jag det jag har funderat på och kommer (förhoppningsvis) inte snegla och fundera "skulle jag valt det andra isället".
    Men jag tackar än en gång för att du engagerar dig i mina funderingar.
    Men på tal om Big Daddy så tror jag att du har helt rätt i att jag bör välja 10an (jag menar inte att du har fel angående Guideline spöt heller men....) för då kan jag ju som du skriver kasta dom största flugorna samt att det är mindre vind känsligt.
    Mvh Ronnie

Kommentera

God kväll.

Du kommer alldeles säkert att bli nöjd med det kitet. Det är jag säker på. Skulle vara intressant att höra litet "tyck" från dig senare när du har fiskat litet med det.
      What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

Det kommer under sen våren (först är det ju HÖ premiär).
        Mvh Ronnie

Kommentera

O.k.

Ha ett riktigt skit fiske när du kommer igång!

Kommentera

Ursprungligen postat av Jock Scott Visa inlägg
            Hej!

Jag är inte den första som säger att Guideline Pike har dålig köld tålighet. Har hört det av minst 3 st andra ägare till den linan. Men bortsett från denna plump i protokollet. Så är Pike linan som du säger trevlig att jobba med.

Kanske är det så att du är den som har haft turen att få ett måndags ex. som klarar kylan? :

Men då borde det väl egentligen kallas för "lördags ex" i stället då?
            Var ute och kastade lite med en pike dc #9 lina idag ( testade lite nya tafsar ). Isen har bara gått upp på en del ställen i ån härhemma, så man kan väl säga att vattnet var lite småkallt. Linan stelnar ju till av kylan, men kastar bra och håller sig rak ändå. Tycker inte det spelar någon större roll om linan stelnar till, så länge den inte förvandlas till girlanger. Testade bla med en 4 fots taperad flät med en vanlig tunn 35 cm volframtafs i änden. Kanske en vanlig komb, men funkade kanon. Perfekt för oss som är lite bekväma

Kommentera

Ja, störs du inte av att linan blir litet stel? Då är det ju inga bekymmer. Och du verkar ju nöjd med kitet som sådant och det är ju huvudsaken.

Skit fiske på dig!

Kommentera

Ursprungligen postat av Jock Scott Visa inlägg
                Ja, störs du inte av att linan blir litet stel? Då är det ju inga bekymmer. Och du verkar ju nöjd med kitet som sådant och det är ju huvudsaken.

Skit fiske på dig!
                Japp, har ju den främst för de grymma kastegenskaper med tunga flugor + den låga töjbarheten. Annars kan man väl köra med vilken wf som helst

Skitfiske på dig!

Kommentera

Nu har jag köpt big daddy kitet, det blev klass 10 med intermediate lina. jag var och provade det i dag och för att vara första gången jag kastade sådana stora flugor (har köpt paketet "krokodilen" från flugor.se) så får jag säga att det funkade fint (med lite träning så blir det säkert både längre och snyggare). Nu blev det bara en liten rackare på ca 0,8kg men jag hade på något som var större men jag behöver öva på mothuggen.
                  Mvh Ronnie

Kommentera

Det blir säkert bättre med tekniken när du har fått veva på ett tag. Och firren du fick i dag är ju alltid en början med sikte på större krokodiler....Vilka med all säkerhet kommer snart.

Big Daddy kitet, finns det ingen som kan rynka på näsan åt minsann.

Skit fiske på dig!

Kommentera

Hej!
                      Jag lånar tråden lite för jag tyckte det var onödigt att starta en egen.
                      Jag går just nu och funderar på att köpa mitt första flugspö till gädda, men vet inte riktigt vilket jag ska välja.
                      Jag hade först tänkt att inte köpa ett kit utan att köpa ett ITT Seducer Bertus Pike Teaser som jag såg på ett test på någon fisketidning på nätet men jag skulle då vara tvungen att köpa rulle, lina och alla tillbehör själv så det hade landat på en del pengar till sist.

Men jag har nu bestämt mig för att köpa ett helt kit och helst under 2000kr för jag har dels inte pengar till mycket mer och jag kommer kanske inte att använda det så mycket så jag tycker det är meningslöst att slänga ut flera tusen på sitt första spö.
                      Jag har kollat på 2 kit som jag fastnat för. (såg att dom var nämnda i tråden här innan)

Guideline ACT4 PIKE:

Guideline Epik Pike Kit:

Så jag undrar nu vilket kit ni föredrar och hade valt?
                      Jag har funderat på klass 9 för att även kunna slänga ut lite större flugor men kom gärna med tips på vilken klass ni tycker funkar bäst till gädda.
                      Ni vet rent av kanske ett bättre kit för gädda i samma prisklass?

/G-T-R
                      Senast ändrad av Olsson_77; 2012-04-08, 11:28. Anledning: Fel län till Epik kitet.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Jag, Sture, 2025-02-28, 19:53
                      3 svar
                      605 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg engqvist  
                      Startad av Jansson00, 2026-02-10, 13:25
                      2 svar
                      118 visningar
                      0 gillar