Horngädda? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Horngädda?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Andra veckan i maj, simmar de förbi hos mig

Kommentera

Det är roligt fiske efter horngädda om man använder rätt saker till det om man ska spinn fiska så ska man använda dig av ett lätt jigg spö 5-15 gram extra roligt ju. och sedan om det är flugfiske är det roligt som fan det är bara och välja ju inte så svårt

Kommentera

Ursprungligen postat av rocky_Swe90 Visa inlägg
        Det är roligt fiske efter horngädda om man använder rätt saker till det om man ska spinn fiska så ska man använda dig av ett lätt jigg spö 5-15 gram extra roligt ju. och sedan om det är flugfiske är det roligt som fan det är bara och välja ju inte så svårt
        Kvittar vad man fiskar med tycker jag i alla fall ett fiske man tröttnar på fort. Har man båt och kommer ut en bit och får fisk på nästan varje kast då är det ingen sport längre. Och det är långt mellan dom riktigt stora. Jag har fiskat horngädda på dom flesta sätt genom åren men det kvittar som sagt. Men det är upp till var och en, många tycker det är kul speciellt roligt är det för barnen. Då är det mycket roligare att meta makrill dom är det bra ös i när dom väger runt 1 kg och på UL - spö....
        Team Poseidons hemsida www.teamposeidon.se

Kommentera

[FONT="Arial Black"]Dem brukar komma längs mned ön i malmö i slutet av april och mest i början av maj mer än så vet jag inte
          Ha det bra alla fiskare[/FONT]

Kommentera

Någon som vet ungefär när de börjar komma till Barsebäck eller nära där? Och var man lättast tar de med flugfiske och vadare? Spelar vindriktning stor roll ? uppskattar alla svar jag kan få

Kommentera

Ursprungligen postat av Racso Visa inlägg
              Någon som vet ungefär när de börjar komma till Barsebäck eller nära där? Och var man lättast tar de med flugfiske och vadare? Spelar vindriktning stor roll ? uppskattar alla svar jag kan få
              Dom kommer samtidigt i hela öresund som sagt början på maj brukar vara kanon bra.
              Team Poseidons hemsida www.teamposeidon.se

Kommentera

Personalen i Västhamnen, Helsingborg rapporterar att horngäddan har kommit, men i små mängder.

Har själv nere i helgen, men det var nästan hopplöst. De har nog inte riktigt "vaknat än".

Kommentera

Tas ju inga mängder än. Men dom finns här. Kom ett par över kilot i hbg igår Imorgon är jag på Sundet!

Kommentera

Västhamnen idag igen. Blev ingen horngädda alls, kunde själv bara skymta 2-3 stycken fångade.
                    Dessutom var det inlandsvind, ingen bra kombination. Kastade förgäves med wigger etc.

Nya tag i helgen!

Kommentera

Börjar undra om dom inte passerar sundet ute på djupt vatten Ska bli värmare nu i helgen, så vi får se vad som händer.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Feskar-Per, 2025-07-26, 16:47
                      4 svar
                      327 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Peter B
                      av Peter B

Startad av Havetsgäddkonung, 2025-12-28, 20:11
                      0 svar
                      90 visningar