Horngädda? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Horngädda?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Jultomten Visa inlägg
    Haj allihop lite uppdateringar angående jag och min brosa var ute i dag strax innan middag och fiskade horngädda vid bro fästet i malmö vi fick 3 st och under dem två timmarna vi var där så tog dem 15-20 horngäddor. Så dem är på gång nu har börjat att komma in jag skulle tro att om det är fint väder ett par dagar till så tisdag- onsdag så kan det nog bli riktigt bra. Så det är bara att ge sig ut

Christoffer ( Jultomten )
    Själv var jag i Klagshamn (stenpiren) igår, och det kom upp lite fisk där också.

Var parkerar och går ni när ni är vid brofästet?
    // Sickan
    Skurup, Skåne

Kommentera

Tog ett par utanför Norje (Sölvesborg) i går.

Kommentera

Ute i går med Tumlaren på klubbtävling och det kom ett par horngäddor där också men inget större antal, togs även en del på ön i limhamn.
        Ni missar väl inte horngäddetävlingen i limhamn den 10 maj. Mer info om tävlingen hittar ni på www.horngadda.sfkgripen.se
        Senast ändrad av Patrik (Team Poseidon); 2009-04-27, 09:59. Anledning: fel i länkningen
        Team Poseidons hemsida www.teamposeidon.se

Kommentera

Liten fiskerapport från Helsingborg: Någon enstaka horngädda i västhamnen, samma sak på parapeten. De inbitna fiskarna säger att det är fel vind just nu. Det ska vara frånlandsvind tydligen. Jag kan personligen för lite om det där, kanske någon som kan bekräfta?

Kommentera

Var i Västhamnen idag, och nu var dom verkligen på plats. Drog själv nånstans mellan 100-130 st,,, Största på 780 gram

Kommentera

Trevligt att få ett besked på att de äntligen är här.

Någon som vet ett bra ställe i Landskrona där de kanske simmar mer än på andra ställen?

Kommentera

Håller med Patrick. Horngäddefisket tröttnar man på ganska fort. Får man fisk i varje kast är det inte så roligt längre. Typ som sillafisket, ska du inte ta vara på en massa och kanske"lägga in" så är det totalt meningslöst.
                Själva sporten är ju att försöka locka en fisk som inte är på hugget...när du sen lyckats med bedriften att trigga din tröga fisk...det är då blodet börjar rusa i kroppen!
                Den känslan vill jag jobba efter.
                Skitfiske därute!

Kommentera

Tjena Sickan jag och brosan stod ute på piren längst ut där djupt vatten mötter grunt vatten dem är där lite överallt kommer ju i stim. Dem tog en hel del där när vi var där. Är det någon som vet hur det är i Ljunghusen och nere på näset vet om att dem har tagit en del i skanör,får nog prova Ljunghusen imorgon skall visst bli fint väder.???????

Christoffer

Fiske är livet, Flugfiske är det bästa jag vet

Kommentera

Ursprungligen postat av FireRaptor Visa inlägg
                    Liten fiskerapport från Helsingborg: Någon enstaka horngädda i västhamnen, samma sak på parapeten. De inbitna fiskarna säger att det är fel vind just nu. Det ska vara frånlandsvind tydligen. Jag kan personligen för lite om det där, kanske någon som kan bekräfta?
                    Hur går detta till du rapporterar från västhamnen någon enstaka horngädda. Men Anders drar 100 - 130 st förstår inte riktigt. Var ni inte där samtidigt eller handlar det inte om samma dag?
                    Team Poseidons hemsida www.teamposeidon.se

Kommentera

Ursprungligen postat av Lutfisken Visa inlägg
                      Håller med Patrick. Horngäddefisket tröttnar man på ganska fort. Får man fisk i varje kast är det inte så roligt längre. Typ som sillafisket, ska du inte ta vara på en massa och kanske"lägga in" så är det totalt meningslöst.
                      Själva sporten är ju att försöka locka en fisk som inte är på hugget...när du sen lyckats med bedriften att trigga din tröga fisk...det är då blodet börjar rusa i kroppen!
                      Den känslan vill jag jobba efter.
                      Skitfiske därute!
                      Håller fullständigt med. Har man dock inte haft möjlighet under vinterhalvåret att fiska efter pigg fisk som exempelvis horngädda/makrill så är det alltid lika spännande de första dagarna efter horngäddefisket har dragit igång.

Jobba på med känslan, den överträffar det mesta.

Ursprungligen postat av andershbg Visa inlägg
                      Var i Västhamnen idag, och nu var dom verkligen på plats. Drog själv nånstans mellan 100-130 st,,, Största på 780 gram
                      Vilken tid på dagen lyckades du med detta?

Ursprungligen postat av Patrik (Team Poseidon) Visa inlägg
                      Hur går detta till du rapporterar från västhamnen någon enstaka horngädda. Men Anders drar 100 - 130 st förstår inte riktigt. Var ni inte där samtidigt eller handlar det inte om samma dag?
                      Vi åkte ner vid halv femtiden, var riggade och klara vid femtiden drygt. Vi kastade desperat på "utsidan" under en dryg timmas tid, fick absolut ingenting. Samtliga fiskare till höger och vänster fick ingenting heller, däremot fiskade flertalet inte efter horngädda utan metade plattfisk. Vi gick en runda neråt mot entrén och tillbaka och kollade, bara ett par enstaka hordgäddor här och var.

Däremot fick jag en mindre öring som jag tappade då jag skulle landa den.

Lagom tråkigt!

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Feskar-Per, 2025-07-26, 16:47
                      4 svar
                      330 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Peter B
                      av Peter B

Startad av Havetsgäddkonung, 2025-12-28, 20:11
                      0 svar
                      94 visningar