Horngädda? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Horngädda?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av andershbg Visa inlägg
    Börjar undra om dom inte passerar sundet ute på djupt vatten Ska bli värmare nu i helgen, så vi får se vad som händer.

Nä det tror jag inte att dom gör dom stryker längs med kusterna problemet just nu är att dom inte kommit riktigt än.

Ska du ha reg på den ufo fisken med gröna ben ?? går många horngäddor innan man får någon stor och det är inte så kul det fisket i kan vara kul med UL - spö ett tag.

Vi får väl ta och fiska lite efter dom när vi är ute?
    Senast ändrad av Patrik (Team Poseidon); 2009-04-22, 09:47. Anledning: Skrev fel
    Team Poseidons hemsida www.teamposeidon.se

Kommentera

Ursprungligen postat av Patrik (Team Poseidon) Visa inlägg
      Nä det tror jag inte att dom gör dom stryker längs med kusterna problemet just nu är att dom inte kommit riktigt än.

Ska du ha reg på den ufo fisken med gröna ben ?? går många horngäddor innan man får någon stor och det är inte så kul det fisket i kan vara kul med UL - spö ett tag.

Vi får väl ta och fiska lite efter dom när vi är ute?
      Och hur bra koll har nu du då? haha. Skämt och sido
      Vi får styra upp nåt i helgen. Jag SKA mitt reg iaf!

Kommentera

De inbitna horngädde/makrill/sillfiskarna säger att det dröjer 1-2 veckor till innan horngäddan hugger ordentligt i västhamnen samt på parapeten. Frågan är om man i dagsläget, i västhamnen måste komma längre ut eller inte. Tror inte att det spelar någon roll. I hamnområdet (insidan), fick vi inget heller.

Kommentera

Ursprungligen postat av andershbg Visa inlägg
          Och hur bra koll har nu du då? haha. Skämt och sido
          Vi får styra upp nåt i helgen. Jag SKA mitt reg iaf!
          25 grader varmt på lördag luktar mete och reg på kolja. Jag menar 1070 gr är väl ändå inget Anders för fan knappt godkänd för reg du fick väl skaka lite på vågen också så den gick över 1 kg. Finns ju chans på vitlingen också ja lite mete över huvudtaget tycker jag.

Eller vad säger du Anders?

När det gäller horngäddan så brukar den alltid komma riktigt i början på maj det har alltid varit så. Kommer lite innan men inte i dom mängderna, så vänta 1 - 2 veckor till så är dom här riktigt.

När den är här riktigt så kan vi ta någon tur efter dom Anders. Se om vi kan få tag på någon med bra vikt.
          Team Poseidons hemsida www.teamposeidon.se

Kommentera

Ursprungligen postat av Patrik (Team Poseidon) Visa inlägg
            25 grader varmt på lördag luktar mete och reg på kolja. Jag menar 1070 gr är väl ändå inget Anders för fan knappt godkänd för reg du fick väl skaka lite på vågen också så den gick över 1 kg. Finns ju chans på vitlingen också ja lite mete över huvudtaget tycker jag.

Eller vad säger du Anders?

När det gäller horngäddan så brukar den alltid komma riktigt i början på maj det har alltid varit så. Kommer lite innan men inte i dom mängderna, så vänta 1 - 2 veckor till så är dom här riktigt.

När den är här riktigt så kan vi ta någon tur efter dom Anders. Se om vi kan få tag på någon med bra vikt.
            Du som verkar duktig då! Tror du det blir bästa horngäddafiske 2-3maj eller 9-10maj ? Antar att senare är bättre, för de bästa fisket lär inte passera så fort som på en vecka om de blir riktigt varmt nu till veckan va?

Kommentera

Var ute på vrakfiske idag och kan meddela att mellan Westvåg och Skytteren var det rikligt med Horngädda i ytvattnet, Så dom är på väg även längre norrut.

Kommentera

Någon som vet om dom har kommit in i malmö. ska kanske ut och prova idag men måste veta om dom har kommit in på riktig

Kommentera

Fin horngädda i bildarkivet! Var det mycket i västhamnen (Helsingborg) idag?

Kommentera

Under förmiddagen var det mycket trögt. Men när jag åkte hem vid 15 tiden så hade det väl kommit upp 20-30 st. Själv hade jag 7-8 st.

Kommentera

Haj allihop lite uppdateringar angående jag och min brosa var ute i dag strax innan middag och fiskade horngädda vid bro fästet i malmö vi fick 3 st och under dem två timmarna vi var där så tog dem 15-20 horngäddor. Så dem är på gång nu har börjat att komma in jag skulle tro att om det är fint väder ett par dagar till så tisdag- onsdag så kan det nog bli riktigt bra. Så det är bara att ge sig ut

Christoffer ( Jultomten )

Fiske är livet, Flugfiske är det bästa jag vet

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Mattiaslindahl, 2024-08-04, 20:54
                      0 svar
                      140 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Mattiaslindahl  
                      Startad av vallonen, 2024-09-19, 16:52
                      6 svar
                      372 visningar
                      0 gillar