Hjälp med val av rulle - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hjälp med val av rulle

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Aldrig får man vara riktigt glad, men det är ju underbart med alla bra tips så man slipper dom västa minorna :-)

Ge upp vänstervevat? Nää inte än i alla fall. Det är ett av grundkraven men linräknare är inte alls lika viktigt. Jag har också sett varianten med löslinräknare är jag väldigt skepisk till denna lösning, så då får det vara men tack ändå.

Jag tror mig vara tillbaka på ruta 1. Alltså en Big Game 7001 eller en Penn 321GTI men nja det känns inte riktigt bra så jag fortsätter att leta alternativ.

Idén att bygga om en höger rulle till vänster låter dyrt.

Kommentera

Ursprungligen postat av Unregistered - Jocke
      Aldrig får man vara riktigt glad, men det är ju underbart med alla bra tips så man slipper dom västa minorna :-)

Ge upp vänstervevat? Nää inte än i alla fall. Det är ett av grundkraven men linräknare är inte alls lika viktigt. Jag har också sett varianten med löslinräknare är jag väldigt skepisk till denna lösning, så då får det vara men tack ändå.

Jag tror mig vara tillbaka på ruta 1. Alltså en Big Game 7001 eller en Penn 321GTI men nja det känns inte riktigt bra så jag fortsätter att leta alternativ.

Idén att bygga om en höger rulle till vänster låter dyrt.
      vill minnas att att jag hört ngt negativt om bromsen på 7000-rullarna, men det kan tydligen UT eller FRB åtgärda.
      achilles

Brokeback Fishing Team

http://gaydogpikehonkeys.spaces.live.com/photos/

--------------------------------------------------
      \m/

Kommentera

PA, Mitchell problem? Knappast mycket. Ungefär som screw-down på spön, inga problem med det.
        Dam-rullarna brukar du höja till skyarna, fast det gäller kanske bara hasplarna?
        How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur.C.Clarke

Kommentera

Ursprungligen postat av Alessandro
          PA, Mitchell problem? Knappast mycket. Ungefär som screw-down på spön, inga problem med det.
          Dam-rullarna brukar du höja till skyarna, fast det gäller kanske bara hasplarna?
          Det gäller hasplarna. Dom är mycket bra. Havsfiskerullarna (Power Champion)tillverkas av Okuma och är ren smörja. Reklamationer i massor.
          Och Mitchell idag är inte vad Mitchell var för bara ett par år sedan utan Legotillverkad lågpris. Iridium serien var t.ex mycket bra för pengarna. Men idag..Tyvärr.. Senaste rullarna i mellanprisklass vi tog in fick vi returnera med problem typ tjuvfällning av byglar vid kast o.s.v.
          Mitchell var en gång toppklass. Idag lågprislinjen hos Pure Fishing..Och det spelar ingen roll hur mycket man önskar att det var som förr.
          Kör dina gamla och var lycklig med dom, Alex..Sanningen gör ont, jag vet..Men vill du fortsätta med Mitchell, så sopa marknaden efter de gamla. Dom var kanon..

Kommentera

Alex, Slängde en flukt på Mitchell´s hemsida..Dom verkar ha sopat bort många lågvattenmärken..Men tyvärr är de som är kvar ändå inte något man ramlar omkull av glädje över..
            300X t.ex som fick pris för bästa rulle på EFFTEX för några år sedan..Många reklamationer har det blivit..JoJo..

Kommentera

Ursprungligen postat av P A
              Alex, Slängde en flukt på Mitchell´s hemsida..Dom verkar ha sopat bort många lågvattenmärken..Men tyvärr är de som är kvar ändå inte något man ramlar omkull av glädje över..
              300X t.ex som fick pris för bästa rulle på EFFTEX för några år sedan..Många reklamationer har det blivit..JoJo..
              Har en ca 4 år gammal Iridium pro med trilobe-spole. Charmig och långkastande som få... Det enda jag inte gillar med rullen är den gayiga ädelträ-veven i orginalutförande samt den lustiga fällningen av veven "lyft och vrid in" Dessa svagheter är dock lätt fixade.

Kommentera

Jodå, enda anledning till att köra med Mitchell för min del är fingertangenten
                annars är dom som alla andra rullar, har bara haft dom med
                fingertangent, annars Daiwa och Abu. Begagnade Mitcheller utan fingertangent finns det i drivor, svårare att hitta dom med, dyra när dom
                kom och en viss inlärningstid gör att det inte slog.
                Undrar hur det kommer att bli med vänstervevade multiplikator-rullar i framtiden, kommer det bli standard? Hemska tanke...
                How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur.C.Clarke

Kommentera

Jodå, enda anledning till att köra med Mitchell för min del är fingertangenten
                  annars är dom som alla andra rullar, har bara haft dom med
                  fingertangent, annars Daiwa och Abu. Begagnade Mitcheller utan fingertangent finns det i drivor, svårare att hitta dom med, dyra när dom
                  kom och en viss inlärningstid gör att det inte slog.
                  Undrar hur det kommer att bli med vänstervevade multiplikator-rullar i framtiden, kommer det bli standard? Hemska tanke...
                  Vänster lär kanske bli standard med tiden..Inget är som förr o vissa saker blir ju bättre. Men..Mycket är också til det sämre, som sagt..
                  Du har t.ex inte ens paddan kvar..Vart ska detta sluta..

Kommentera

Du ser ju bara hur dyrt det är med automobil, även med "bra" bilar som DKW!
                    Självklart hade jag köpt en Van Staal om inte Mitchell med spaken kom emellan, fortfarande sugen på en Penn för jerk, känns lagom coolt ut.
                    Så om du har lust ge mig en Penn international i julklapp så säger jag inte nej.....

Kommentera

Du ser ju bara hur dyrt det är med automobil, även med "bra" bilar som DKW!
                      Självklart hade jag köpt en Van Staal om inte Mitchell med spaken kom emellan, fortfarande sugen på en Penn för jerk, känns lagom coolt ut.
                      Så om du har lust ge mig en Penn international i julklapp så säger jag inte nej.....
                      Aldrig..Tänker inte befrämja det du använder dina rullar till..

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Gäddgubben, 2017-03-02, 10:34
                      5 svar
                      958 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg davidmartin  
                      Startad av Kaell, 2025-01-21, 19:15
                      4 svar
                      732 visningar
                      0 gillar