Brukar själv oxå köpa pilkar från Biltema men har märkt att tre kroken inte är av någon vidare kvalite, så jag brukar byta ut den eller ha med mig reserv krokar.Biltemas verktygs lådor i plast är bra att ha dragen i.Du ser ut att ha det det mesta för att klara dig en resa till Norge, Sen lär du ju märka själv till nästa resa vad du saknar och vad som är överflödigt och vilka drag du föredrar att fiska med.Bästa fisken är alltid den ej fångade fisken så du kommer att ha en riktigt trevlig upplevelse i Norge!! Knyt upphängare taffsar och annat hemma så du slipper ödsla tid där borta och köp åksjuke tabletter i förebygggande syfte mot sjösjuka,har själv ett helvete med det problemet.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Jiggar och pilkar (Norge)
Collapse
X
-
Hej hopp,
ska även ja ut på mitt första havsfiskeäventyr. de bär av till vaeröy i maj. De blir en jäkla massa saker å köpa ihop när man ska ut på ett helt nytt fiske har ja märkt gäddgrejerna e ju inte av riktigt samma kaliber.. sen e de ju problemet med att man e fullkomligt prylgalen också. haft turen å göra riktiga klipp då ja letar ganska mycke på nätet. har införskaffat spö( Sg salt big shad 300-600g), rulle (penn sargus 6000 med kolfiberbroms) å lina *2( en kinalina multicoulor 50Lb) och en Daiwa Accuradeapth tournament 50Lb) kombon känns riktigt grym, sen i betesväg: Cutbait stora å små, Crasy Daisy, Berkley hällejiggar, Å några storm förståss, Kinetics meteriggar, diverse stingerkrok å lina till dom, fjäderringar å beteslås. Sen vart de ett gäng olika speedjiggar som ska bli riktigt skoj å testa på sejen. de va väl typ allt för nu...
på inköpslistan finns gummipärlor, lekande å tafslina.
när det gäller tafslinan så är ja lite kluven om de funkar med 1,0mm eller om man ska gå upp till 1,2mm vad tror ni??
Kommentera
-
Jodå klart ja ska ha me lite klassiska pirkar också skulle tro att speedjiggarna funkar på torsken me har införskaffat lite färgglada stingerkrokar till dom för å pimpa upp de hela lite
de blir nog fiske efter flundra storsej å torsk skulle även va riktigt skoj å få nån katt me. Högrisk för några pers är de iaf har endast fått torsk på typ 3kg så de ska bli ruggit skoj.
Senast ändrad av ZEN10; 2014-03-12, 19:41.
Kommentera
-
Torsken är normalt inte så kräsen så den kan du få nästan på vad som helst som du får ner till rätt djup...;P
Jag sätter gärna en stinger i bakkroppen om jag har en jigg på, många fiskar som sitter enbart i den bakre kroken när man får upp dom...
Kommentera
-
Du får berätta hur det gått sen när du kommer hem!Ursprungligen postat av Purusam Visa inläggHej på er.
Jag har aldrig Havsfiskat. Men ska nu i sommar till Norge till en fiskecamp och fiska.
Jag undrar helt enkelt vilka jiggar och pilkar jag ska köpa innan jag åker.
Fisken jag är ute efter är: Torsk, hälleflundra, sej, och havskatt.
Behöver massor av fina tips på Jiggar och pirkar.
länka gärna.
Hur mycket tror du att det blev i investeringar i slutändan?Ursprungligen postat av Purusam Visa inläggFått hem lite grejjer nu.
[ATTACH=CONFIG]64213[/ATTACH]
Det som jag väntar på är lite beteslås lekanden och gummimackar och lite mer smått och gott.
Pilkar fixar jag lite senare.
Är det något jag glömt?, tror ni .-)
Står inför samma läge nu, att köpa på mig en uppsättning inför en norgeresa
Hur gick det för dig?Ursprungligen postat av ZEN10 Visa inläggHej hopp,
ska även ja ut på mitt första havsfiskeäventyr. de bär av till vaeröy i maj. De blir en jäkla massa saker å köpa ihop när man ska ut på ett helt nytt fiske har ja märkt gäddgrejerna e ju inte av riktigt samma kaliber.. sen e de ju problemet med att man e fullkomligt prylgalen också. haft turen å göra riktiga klipp då ja letar ganska mycke på nätet. har införskaffat spö( Sg salt big shad 300-600g), rulle (penn sargus 6000 med kolfiberbroms) å lina *2( en kinalina multicoulor 50Lb) och en Daiwa Accuradeapth tournament 50Lb) kombon känns riktigt grym, sen i betesväg: Cutbait stora å små, Crasy Daisy, Berkley hällejiggar, Å några storm förståss, Kinetics meteriggar, diverse stingerkrok å lina till dom, fjäderringar å beteslås. Sen vart de ett gäng olika speedjiggar som ska bli riktigt skoj å testa på sejen. de va väl typ allt för nu...
på inköpslistan finns gummipärlor, lekande å tafslina.
när det gäller tafslinan så är ja lite kluven om de funkar med 1,0mm eller om man ska gå upp till 1,2mm vad tror ni??Vinnare av Fiskesnacks AbborrFemma 2021”Ett tecken på intelligens är att du alltid ifrågasätter.
&
Fiskesnacks AbborrFemma 2020

Mindre intelligenta är å andra sidan alltid tvärsäkra på sin sak.."
-Okänd
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av Gäddgubben, 2017-03-02, 10:34
|
5 svar
962 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg