Kina lina till havsfiske i Norge - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Kina lina till havsfiske i Norge

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Kina lina till havsfiske i Norge

Hej. Vill komma så billigt undan som möjligt men vill för den delen inte äventyra något med en skräplina. Vad duger till båtfiske i Norge? Är det från Svenska fiskeaffärer eller funkar något från Wish, aliexpress eller alibaba?

Kommer inte inriktas efter hälleflundra

Mvh

Bara ett förslag

Kommentera

Tackar. Kan vara något!

Kommentera

Ursprungligen postat av nickebiff Visa inlägg
        Hej. Vill komma så billigt undan som möjligt men vill för den delen inte äventyra något med en skräplina. Vad duger till båtfiske i Norge? Är det från Svenska fiskeaffärer eller funkar något från Wish, aliexpress eller alibaba?

Kommer inte inriktas efter hälleflundra

Mvh
        Svar: PowerPro spectralina från USA är ingen Kina-lina, men det är en lina i världsklass!

Får du på en riktigt "Stor Fisk" då gäller det att ha en riktigt bra, pålitlig lina mellan dig och fisken....

http://www.trumman.com/fisketips.htm
        Old Firehand

Senast ändrad av Old Firehand; 2017-07-01, 13:31.

Kommentera

Funkar fint med "kina lina" till havsfisket (helst 8-trådig) och vill man vara på den säkra sidan kan man gå upp lite i dimension. Jag lägger hellre pengarna på att byta linan oftare än att betala 4 gånger så mkt för tex power-pro. Jag har inte upplevt att jag fått oväntade linbrott.
          Ska man fiska "smått" med tunna linor väljer jag dock hellre en "kvalitets lina" prisgappet är då inte heller så avgörande då linorna i tunna dimensioner är billigare såklart o man kanske bara ska lägga på 100m på rullen.
          Skitfiske:

Kommentera

Ursprungligen postat av Husse0416 Visa inlägg
            Ska man fiska "smått" med tunna linor väljer jag dock hellre en "kvalitets lina" prisgappet är då inte heller så avgörande då linorna i tunna dimensioner är billigare såklart
            Skitfiske:
            0.10 flätlina brukar kosta lika mycket som 0.40..

Kommentera

Ursprungligen postat av stefan1 Visa inlägg
              0.10 flätlina brukar kosta lika mycket som 0.40..
              Beror lite på vart man handlar .... och vilken lina man väljer.... men det blir hur som helst mycket mindre att spara/vinna på att fylla en liten rulle med 75m billig kinalina. Tunnare dimension gör dessutom att det ställs högre krav på kvalitet o hållfasthet. Går inte att ta en grövre lina "för säkerhetsskull" på den lilla rullen liksom. Då väljer jag själv i alla fall att lägga en 100-lapp extra för en dyrare "kvaliteteslina". (Tillverkas inte Power-Pro i Kina den också föresten?)
              På en havsfiskerulle kan skillnaden att spola på ny lina bli 2000:- så dom pengarna lägger jag hellre på annat.
              Jag tror det budskapet gick fram....

Kommentera

Har inte koll på hur mycket lina som går på en havsfiskerulle men går att köpa 1500 yards power pro för en tusing så din matematik stämmer nog inte.

Kommentera

Jag har lagt billig 4 trådig lite grövre Kina lina underst på mina rullar som tar mycket lina , ovanpå lina med högre kvalitet .
                  "HalvDan var här"

Kommentera

Ursprungligen postat av crowax Visa inlägg
                    Har inte koll på hur mycket lina som går på en havsfiskerulle men går att köpa 1500 yards power pro för en tusing så din matematik stämmer nog inte.

Var hittar du 200Lb power pro till det priset?? Låter som ett kanonpris!!

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Kaell, 2025-01-21, 19:15
                    4 svar
                    770 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg dianereese  
                    Startad av Krisochpanik, 2025-05-14, 15:14
                    7 svar
                    563 visningar
                    0 gillar